دولت‌یار در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

ترامپ میراث‌خوار سیاست نژادپرستانه آمریکا

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: ترامپ می‌خواهد با اعمال فشار روانی بر شهروندان ایرانی، یک نوع دوگانگی میان جامعه و دولت ایران ایجاد کند.

دولت‌یار کارشناس مسائل‌ بین‌الملل در گفتگو با خبرنگار سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به طرح سوال‌برانگیز ترامپ مبنی بر ممانعت از ورود اتباع ۸ کشور به خاک آمریکا اظهار کرد: تمام تلاش رئیس‌جمهور ایالات متحده حول  اعمال فشار به ایران می‌چرخد و قرار گرفتن نام کشورمان در این لیست هم موید این مسئله است.

کارشناس مسائل بین‌الملل افزود: ترامپ می‌خواهد با اعمال فشار روانی بر شهروندان ایرانی، یک نوع دوگانگی میان جامعه و دولت ایران ایجاد کند.

دولت‌یار با بیان اینکه سیاست دولت آمریکا در راستای اسلام‌هراسی است، افزود: دولت فعلی ایالات متحده با اتخاذ این نوع سیاست‌ها سعی دارد، علاوه بر ایجاد محدودیت برای اتباع ایرانی از ورود شهروندان ۷ کشور اسلامی دیگر نیز به خاک آمریکا جلوگیری کند.

وی سیاست فعلی دولت ترامپ را حرکتی نژادپرستانه برشمرد و گفت: هر کشوری برای دادن ویزا به اتباع دیگر کشورها، دارای ملاحظات و آزادی عمل است، اما این سیاست‌ها زمانی جنبه تبعیض آمیز به خود می‌گیرد که کشوری تنها مانع ورود برخی اتباع خارجی به خاک خود شود.

کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکا برای هیئت‌های اعزامی به اجلاس سازمان ملل، کمتر مزاحمت ایجاد می‌کند، افزود: رفت و آمد سران کشور‌ها به نیویورک بلامانع است، به‌گونه‌ای که شاهدیم وزیر امور خارجه کره شمالی با وجود مشکلات عدیده با آمریکا، به راحتی به این کشور سفر می‌کند.

او خاطرنشان کرد: اعتراض مسئولان کشورمان به سیاست‌های تبعیض‌آمیز ترامپ تا زمانی که  از مواضع خود دست نکشد، ادامه خواهد داشت. 

 انتهای پیام/

سیاست دولت آمریکا در راستای اسلام‌هراسی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار