در جلسه شورای عالی آموزش و پرورش مطرح شد؛

مدرسه بايد كانون فرهنگی و تربيتی باشد/ زير نظام مديريت اصلی ترين موضوع در سند تحول بنيادين است

وزیرآموزش و پرورش گفت: اگر سند تحول بنيادين كاملا پياده و مستقر شود بسياري از مشكلات و تنگناهاي آموزش و پرورش را بر طرف مي كند.

مدرسه بايد كانون فرهنگی و تربيتی باشد/ زير نظام مديريت اصلی ترين موضوع در سند تحول بنيادين استبه گزارش  حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  به نقل از شورای عالی آموزش و پرورش، سید محمد بطحايی وزیر آموزش و پرورش در نهصد و چهل و هفتمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش اظهاركرد: بخش بزرگی از نقدها و انتقادها از آموزش و پرورش به اين دلیل است كه نتوانسته ايم مفاد سند تحول را پياده و اجرايی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با تاكيد بر اينكه تحول در نظام آموزش و پرورش در 2 بعد شكل می گيرد، گفت: يک بعد در حوزه محتوا و متن است به نوعی كه بتوانيم پاسخگوی نيازهای جامعه باشيم و بخش ديگر تحول نيز كه ناظر بر اصلاح روش هاست، به اين شكل خواهد بود كه بتوانيم روش اداره آموزش و پرورش را تغيير دهيم.

بطحايی با بيان اينكه مدرسه بايد كانون فرهنگی و تربيتی باشد، خاطرنشان كرد: مدرسه كانون و محور اساسی تعليم و تربيت است و امكانات بيرون آموزش و پرورش بايد مكمل و عامل جنبی و تكميلی اين موضوع باشد درحالی كه امروز برعكس شده است و اين مساله بايد تصحيح شود.

ضرورت تدوین زیر نظام ها برای تقویت سند تحول بنیادین

مهدی نويد ادهم دبيركل شورای عالی آموزش و پرورش در این جلسه با تبریک انتخاب بطحایی به عنوان وزیر آموزش و پرورش و با گرامیداشت بهار تعلیم و تربیت، هفته دفاع مقدس و ایام محرم، گفت: زير نظام مديريت و راهبری از اصلی ترين و محوری ترين زير نظام های سند تحول بنيادين است و به نوعی به همه ابعاد و بخش های مرتبط با سند تنه می زند و ارتباط مستقيم و غير مستقيم با همه آنها دارد. به اين دلیل بايد آن را بسيار جدی و محكم گرفت.

وی تصريح كرد: سعی شده است در تدوين و توليد زير نظام ها، انسجام، درهم تنيدگی و امانتداری به اصول و مبانی سند حفظ و تقويت شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار