به همت بنیاد برکت:

بهره برداری از ۷۹ کلاس درس در مازندران با اعتبار ۶ میلیاردی

بنیاد برکت ۷۹ کلاس درس را در مازندران با اعتبار ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان ساخت و امروز به بهره برداری رساند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری، شیرزاد مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان مازندران در مراسم بهره برداری همزمان از ۱۳۰ مدرسه بنیاد برکت در سراسر کشور، در استانداری مازندران گفت: ۱۲ مدرسه‌ای امروز در روستا‌های شهرستان‌های ساری، بابل، گلوگاه، کلاردشت، نور، قائم شهر، بابلسر، چالوس، تنکابن، نکا، محمود آباد و آمل بهره برداری شد.

وی افزود: بنیاد برکت برای ساخت ۳۳ مدرسه دیگر در استان مازندران ۲۷ میلیارد تومان متعهد شده است.

مدیر کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس مازندران گفت: تعداد مدارس بنیاد برکت در مازندران از ۲ مدرسه سال ۹۲؛ امروز به ۴۹ مدرسه افزایش یافت.

قاسمی مدیر کل آموزش و پرورش مازندران نیز با تاکید بر این که از ۳ هزار و ۹۹۴ مدرسه موجود در استان مازندران؛ یک پنجم تخریبی و آسیب پذیز هستند تناسب فضا‌های آموزشی در شهرستان‌های ساری قائم شهر و نکا به نسبت دیگر شهرستان‌های استان را نامناسب عنوان کرد.

افزود: برخی از طرح‌های نیمه کاره آموزشی در مازندران نیز، با مساعدت بنیاد برکت تکمیل شدند.

ساخت مدارس بنیاد برکت بر اساس نیاز مناطق آموزش و پرورش استان‌ها با اولویت مناطق محروم و نیازمند انجام می‌شود و بنیاد برکت برای تامین و توسعه فضای مناسب ایمن و استاندارد تحصیلی و ارتقا عدالت آموزشی دانش آموزان مناطق محروم تاکنون قرارداد ساخت ۱۳۷۵ مدرسه با ۸ هزار کلاس درس و ظرفیت پذیرش ۱۷۷ هزار دانش آموز با اعتبار ۷۰۰ میلیارد تومانی در ۳۱ استان کشور منعقد کرده است.

براساس این گزارش با احتساب ۱۳۰ مدرسه‌ای که امروز در سراسر کشور بهره برداری شد تعداد مدارس ساخت بنیاد برکت در کشور به ۹۳۰ مدرسه رسید که تا یک ماه آینده به ۱۰۰۰ مدرسه افزایش خواهد یافت.

انتهای پیام/آ

بهره برداری مدارس جدید در مازندران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.