دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور

52 آمر به معروف و ناهی از منکر به شهادت رسيده اند

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور گفت: 52 نفر از ابتدای انقلاب تاكنون برای انجام فريضه امر به معروف و نهی از منكر به شهادت رسيده اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حجت الاسلام سيد احمد زرگر  دیشب در حاشیه مراسم بزرگداشت آيت الله راستي كاشاني در مسجد جامع كاشان در گفت‌وگو با خبرنگاران، گفت: شهادت در راه اسلام يكي از افتخارات شيعه است و ما معتقديم در نظام اسلامي در رابطه با انجام فريضه امر به معروف و نهي از منكر نبايد حتي يك شهيد داشته باشيم.

وی با تأكيد بر اينكه، حضور مردم در صحنه امر به معروف و نهي از منكر اصل مهم در نظام اسلامي است گفت: نقش مردم در انجام امر به معروف و نهي از منكر بايد پر رنگ تر ديده شود.

حجت الاسلام زرگر،  با اشاره به نامگذاري هفته اول ماه محرم به هفته امر به معروف و نهي از منکر، گفت: رسالت اصلي امام حسين(ع) امر به معروف و نهي از منكر بود.

به‌گفته‌وی، برنامه هاي متنوعي به مناسبت اين هفته در سراسر كشور برنامه ريزي شده است كه در همين رابطه روز جمعه راهپيمايي امر به معروف و نهي از منكر در اولين جمعه از محرم در ميعادگاه هاي نماز جمعه سراسر كشور برگزار شد.

دبير ستاد امر به معروف و نهي از منكر كشور،سخنراني دبيران ستاد امر به معروف و نهي از منكر قبل از خطبه هاي نماز جمعه سراسركشور، همايش تجليل از تلاشگران امر به معروف و نهي از منكر سراسر كشور، برگزاري طرح ياوران معروف و يادآوران امربه معروف و نهي از منكر را از دیگر برنامه هاي اين هفته برشمرد.

حجت الاسلام زرگر، در ادامه از تشكيل گروههاي امر به معروف و نهي از منكر و ياوران معروف در وزارت خانه ها، سازمانها و ادارات كشور و يادآوران در آموزش و پرورش خبرداد و گفت: اين گروه ها در قالب گروه هاي 10 نفره  با هماهنگي شوراهاي امر به معروف و نهي از منكر و آموزش داده و سازماندهي مي شوند.

وی،تصریح‌کرد: نيروهاي امر به معروف و نهي از منكر در سراسر كشور در قالب گروهاي 10 نفره در محلات، آموزش و پرورش و وزارت خانه ها، سازماندهي و فعاليت خواهند كرد.

به‌گفته‌وی، در حال حاضر ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر در تمام استان‌ها و شهرستان‌ها فعال است

حجت الاسلام زرگر، با اشاره به اینکه براساس قانون امامان جمعه رييس ستاد هستند  گفت: ستادها داراي حدود 18 عضو از مسؤولان رده بالاي استانها و كشور هستند كه در حال حاضر 6 وزير براي برنامه ريزي و سياست گذاري در ستادهاي امر به معروف و نهي از منكر عضويت دارند.

وی در پایان با انتقاد از اینکه رديف هاي بودجه فرهنگي ستاد امر به معروف و نهي از منكر رقم ناچيزي است گفت: از اين رو در قانون به دولت اجازه داده شده تا از بودجه هاي فرهنگي دستگاهها براي امر به معروف و نهي از منكر استفاده شود.

به‌گفته‌وی، براي ايجاد گروه ها در قانون پيش شده تا شوراي امر به معروف و نهي از منكر تشكيل شود و مجموعه نظام براي تشكيل شورا و احياي فريضه امر به معروف و نهي از منكر وظيفه دارند از بودجه هاي خود براي انجام اين فريضه استفاده كنند.

 

انتهای پیام/م

 

رسالت اصلي امام حسين(ع) امر به معروف و نهي از منكر بود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.