ایرانی به باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد:

مرزبندی مناطق آتش‌بس در نشست آستانه 7

مديركل خاورميانه و شمال آفريقاي وزارت خارجه گفت: مذاكره درباره مرزهای مناطق آتش‌بس در نشست آستانه هفت‌پيگيری خواهد شد.  

مرزبندی مناطق آتس بس در نشست آستانه 7محمد ایرانی مديركل خاورميانه و شمال آفريقای وزارت خارجه در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست‌خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آینده سوریه را چگونه پیش‌بینی می‌کنید، اظهار کرد: حل مسئله سوریه به عوامل متعددی بستگی دارد. اولین مورد مربوط به دست یافتن به یک راهکار جامع است.

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه افزود: مذاكره فنی درباره مرزهای مناطق آتش بس در نشست آستانه هفت‌ پيگيري خواهد شد و نشست آستانه موجب جدايی گروههاي معارض از تروريست‌هايی مانند داعش و النصره شد.

ایرانی  ادامه داد: درباره این راهکار باید همه طرف‌های درگیر به اجماع برسند، زیرا بحران سوریه از حالت داخلی خارج شده و ابعاد منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای پیدا کرده است.

وی بیان کرد: برای اینکه در سوریه طرحی سیاسی پیش برود و یا آینده سیاسی مطلوبی در آنجا رقم خورد نیاز است همه طرف‌ها به واقعیت‌های موجود در میدان سوریه توجه کنند و با توهم فرضیه سازی نکنند.

ایرانی خاطر نشان کرد: باید واقعیت‌هایی مانند حکومت مستقر در سوریه مورد احترام واقع شود و راه حل این کشور تنها گفتگوست و راه نظامی به بیراهه می‌رسد.

مدیرکل خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه گفت: نقاط بحران و پرتنش در سوریه باید به آرامش برسد و سپس یک آتش بس جامع ایجاد شود و همزمان روند سیاسی و گفتگو محور به صورت طرحی جدی جلو برود.

وی تاکید کرد:در کنار این دو مسیر، اجرای  آتش بس و گفتگو باید به مسئله مبارزه با تروریسم نیز توجه جدی بشود؛ و نباید از آن غافل شد.

ایرانی  با اشاره به اینکه سه عامل باید همزمان پیش برود زیرا کوتاهی در هریک می‌تواند. نتیجه معکوس داشته باشد ادامه داد: بحران عمیقی که در سوریه به وجود آمده است بازگشت به حالت اولیه را غیر ممکن کرده است و در فردای سیاسی سوریه گرو‌های زیادی درگیر خواهند بود.

انتهای پیام/

نشست آستانه موجب جدايی گروههای معارض از تروريست‌هايی مانند داعش و النصره شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار