مدیرکل بنیاد شهید و امورایثارگران لرستان:

شهید پژوهشی در دانشگاه‎ها پررنگ‎تر شود

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران لرستان گفت: شهید پژوهشی درهمه دبیرستان‎ها نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  مراد روشنی در جلسه ستاد شاهد آموزش و پرورش با اشاره به اینکه شهید پژوهی یکی از کارهای ارزشمند است، گفت: آموزش وپرورش ضمن محوریت دبیرستان ‎ های شاهد شهیدپژوهی را درتمام دبیرستان‎ها نهادینه کند، معتقدم شهید پژوهی حتی در دانشگاه‎ها هم باید پررنگ‎تر شود.

وی افزود: برای انتقال فرهنگ و هویت شهادت نیاز است ساز و کارهایی لحاظ‌ شود، در کشور باید جاهای دیگر رصد شود که کدام استان ‎ ها کارهای فاخر صورت گرفته است.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان افزود: در خصوص شهید پژوهی باید هدف گذاری صورت گیرد و وابسته به مقاطع و مناسبت ‎ ها نباشد بلکه باید کار ماندگاری صورت بگیرد.

روشنی اضافه کرد: در بحث شهید پژوهی باید در بحث کارهای تبلیغی ورود کنیم یعنی از اول شعارهایی را معرفی و عناوین را فراخوان کنیم در واقع حوزه وسعت عمل را به دانش آموزان بدهیم حتی اولیا را هم دخیل کنیم.

وی در ادامه گفت: در بحث شهید پژوهی روی زندگینامه شهدای استان کار کنیم در این صورت ایجاد انگیزه می‎شود.

مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران لرستان عنوان کرد: همچنین در بحث شهید پژوهی کارهای گروهی هم تقویت شود که نیاز است گروه ‎ هایی درمدارس تشکیل شود که وجه اشتراک داشته باشند.

روشنی با اشاره به اینکه درمدارس تنها به دنبال آسیب شناسی نباشیم، افزود: در مدارس باید روی مباحث مثبت کار کنیم که شهید پژوهشی یکی از این موارد است در این صورت آسیب ‎ ها خود به خود برچیده می‎شوند.

وی گفت: درخصوص شهیدپژوهی علاوه برنوآوری باید الگوگذاری هم داشته باشیم.

انتهای پیام/ د

ارتقا شهید پژوهشی در دانشگاه‎های لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.