لزوم کاهش سود سپرده‌های بانکی در استان

بانکهای کهگیلویه و بویراحمد سود سپرده‌های سرمایه‌گذاری را کاهش دهند.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛مدیرکل اقتصاد و دارائی استان در نشست هم اندیشی مسئولان امور اقتصادی و دارایی، با مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری استان گفت: بانک‌ها و موسسات مالی در استان موظف هستند براساس مصوبه شورای پول و اعتبار سود سپرده‌های سرمایه گذاری را کاهش دهند.


ابراهیم کشاورز افزود: در راستای تعامل و همکاری و اجرایی نمودن تصمیمات و بخشنامه شورای پول و اعتبار در خصوص کاهش سود سپرده‌ها باید نهایت دقت صورت گیرد که همفکری و همراهی مدیران بانک‌ها و موسسات اعتباری اجرای این بخشنامه را تسهیل می‌کند.


وی ادامه داد: از هیچ تلاشی برای حل مشکلات حوزه بانکی از طریق جمع‌بندی موانع و نقاط ضعف سیستم بانکی و انعکاس آن به مرکز دریغ نکرده تا با رایزنی با مسئولان مربوطه بتوانیم مشکلات و موانع را کاهش دهیم و از ظرفیت سیستم بانکی در راستای رشد و توسعه استان استفاده بهینه کنیم.


مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان اضافه کرد: انتظار می رود با برنامه ریزی، تعامل و همکاری، هم مطالبات بانک‌ها پیگیری شود و هم بستر لازم برای کاهش سود به ویژه در بخش اعطای تسهیلات فراهم شود تا ضمن حمایت از فعالیت بانک‌ها، با تامین نقدینگی در بخش‌های مختلف، جریان‌های اقتصادی تسهیل شود.


کشاورز افزود: نظام بانکی کشور با در اختیار داشتن حجم بالای نقدینگی می‌تواند با ایفای صحیح وظایف ذاتی خود و با توجه و التزام به اجرای سیاست‌های دولت، وزارت اقتصاد و بانک مرکزی ، با هدایت صحیح منابع به سمت تولید در راستای بهبود فضای کسب و کار و ایجاد اشتغال، گام‌های موثری بردارد.


بانک مرکزی اول شهریورماه گذشته در بخشنامه‌ای به شبکه بانکی، تدابیر هشت گانه‌ای را با تاکید بر اجتناب از رقابت‌های ناموجه بین بانک‌ها و موسسات اعتباری در جذب سپرده‌ها به شبکه بانکی ابلاغ کرد.


بر اساس این بخشنامه که از 11 شهریور لازم الاجرشد ، بانک ها و موسسات اعتباری موظفند نرخ سود علی الحساب سپرده های سرمایه گذاری مدت دار یک ساله حداکثر 15 درصد و سپرده های کوتاه مدت را حداکثر 10 درصد محاسبه و رعایت کنند.

انتهای پیام/د

سود سپرده های بانکی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.