سردار مقیمی خبر داد

افزایش 57 درصدی کشف پرونده های قاچاق/کشف 20 میلیون لیتر فرآورده های نفتی در 5 ماهه نخست امسال

رئیس پلیس آگاهی ناجا از رشد 50 درصدی پرونده های تشکیل شده قاچاق کالا و ارز با ارزش 100 تا 500 میلیون تومان در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

افزایش 57 درصدی کشف پرونده های قاچاق/کشف 20 میلیون لیتر فرآورده های نفتی در 5 ماهه امسالبه گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار محمدرضا مقیمی  رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه تاکیدات موکد مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در امر مبارزه جدی با قاچاق کالا و ارز، حجت را بر ما تمام کرده است، اظهار داشت: مقابله با این پدیده شوم یکی از دغدغه های معظم له است، بر همین اساس نیروی انتظامی برحسب تکلیف و وظیفه ذاتی، ماموریت مبارزه با قاچاق کالا و ارز را در اولویت قرار داده به گونه ای که موفقیت های خوبی در این باره حاصل شده است.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای ماده 39 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در سال جاری، مرکز مبارزه با قاچاق سازمان یافته در ستاد پلیس آگاهی ناجا ایجاد شد، افزود: هدف از تشکیل این مرکز، رصد و شناسایی قاچاقچیان دانه درشت و برخورد قانونی با جرم قاچاق و شبکه های مرتبط در فرآیند ورود، انتقال ، نگهداری و سطح عرضه است.

تجهیز 13 ایستگاه ایست و بازرسی مهم به سامانه های الکترونیکی

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه رویکرد ناجا از پایش سنتی محموله های تجاری به طور کامل به سمت و سوی کنترل سیستمی و الکترونیکی در حال تغییر است، ادامه داد: با همکاری و تعامل مطلوب گمرک، تاکنون 13 ایستگاه ایست و بازرسی مهم و نیز مسیر عبور و انتقال محموله های تجاری به تجهیزات و سامانه های الکترونیکی پایشی تجهیز شده است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا تاکید کرد: مبارزه با قاچاق سازمان یافته، تمرکز بر کشف محموله های کلان و انهدام سازمان جرم قاچاق از راهبردهای اصلی نیروی انتظامی است.

سردار مقیمی ضمن تشریح عملکرد پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، از رشد 50 درصدی پرونده های تشکیل شده با ارزش 100 تا 500 میلیون تومان در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و افزود:کشف پرونده های بالای 500 میلیون تومان، طی این مدت، 57 درصد افزایش داشته است.

وی به اقدامات پلیس آگاهی در امر مبارزه با قاچاق مواد محترقه اشاره و بیان کرد: کشفیات مواد محترقه در پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 27 درصد رشد داشته که ارزش ریالی اقلام مکشوفه بیش از 120 در صد است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه بعد از تجهیزات رایانه ای، لوازم بهداشتی بیشترین پرونده های قاچاق را در کشور تشکیل می دهد، گفت: طی این مدت، ارزش ریالی پرونده های لوازم بهداشتی 132 درصد افزایش داشته است.

کشف 20 میلیون لیتر قاچاق فرآورده های نفتی در 5 ماهه نخست امسال

این مقام ارشد پلیس آگاهی ناجا با بیان اینکه باید در امر پیشگیری و مقابله با قاچاق فرآورده های نفتی، اقدامات اساسی صورت گیرد، گفت:در این مدت همکاران ما در سراسر کشور توانستند قریب به 20 میلیون لیتر قاچاق فرآورده های نفتی را کشف کنند که این میزان، افزایش 53 درصدی را نسبت به مدت مشابه سال قبل نشان می دهد.

سردار مقیمی از افزایش 32 درصدی ارزش ریالی پرونده های کشف شده در این مدت خبرداد و افزود: کشف پرونده های بالای 100 میلیون، 50 درصد و پرونده های پایین تر از 100 میلیون، 9 درصد افزایش داشته است.

رئیس پلیس آگاهی ناجا در پایان گفت: نیروی انتظامی از تمام دستگاه های متولی و اثر گذار در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز که برابر قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز مشخص شده، می خواهد که به طور جدی به این حوزه ماموریتی ورود پیدا کنند که اگر به درستی دنبال شود نتیجه آن موجب رشد ، شکوفایی و پویایی اقتصاد کشور خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار