کلینتون: ترامپ باید نیروی دریایی آمریکا را به منطقه توفان زده پورتوریکو بفرستد

نامزد شکست‌خورده انتخابات آمریکا از رئیس‌جمهور این کشور درخواست کرد برای کمک به سیل زدگان پورتوریکو نیرو‌ی دریایی را به این منطقه اعزام کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از نشریه هیل، «هیلاری کلینتون»، نامزد دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور درخواست کرد که برای کمک به سیل زدگان پورتوریکو، نیروی دریایی آمریکا را به آنجا اعزام کند.

هیلاری کلینتون روز گذشته (یکشنبه) در حساب توییتر خود دونالد ترامپ و جیمز متیس، وزیر دفاع آمریکا را تشویق کرد که نیروی دریایی این کشور را خیلی زود برای کمک به سیل زدگان پورتوریکو به این جزیره اعزام کنند.

وی در حساب توییتر خود نوشت: «رئیس جمهور ترامپ، جیمز متیس و وزارت دفاع کشور باید خیلی سریع نیروی دریایی آمریکا شامل یک کشتی یو اس ان اس کامفورت را به پورتوریکو بفرستد. اینها شهروندان آمریکا هستند (که خسارت دیده‌اند).»

توفان ماریا که هفته گذشته جزیره پورتوریکو در دریای کارائیب را در نوردید خرابی های زیادی در این منطقه به بار آورد و تاکنون باعث کشته شدن دست کم 19 نفر شده است. جمعیت 3.4 میلیون نفری پورتوریکو همچنان بدون داشتن برق زندگی می کنند؛ زیرا برق آنها از روز چهارشنبه بر اثر وقوع این توفان قدرتمند قطع شده است. مقامات اعلام کرده اند که ممکن است وصل شدن مجدد برق تا چندین ماه به طول بیانجامد.

پیش از این هم توفان ایرما ایالت فلوریدای آمریکا را در نوردید و خسارت های مالی و جانی زیادی را به بار آورد. حدود دو هفته پیش از توفان ایرما هم توفان هاروی در تگزاس آمریکا رخ داد که فعالیت های اقتصادی این منطقه را منحل کرد.

فرماندار پورتوریکو اعلام کرده است که توفان ماریا با سطح قدرت 4 مخرب ترین توفانی بوده که در یک قرن گذشته در پورتوریکو رخ داده است.

گزارشها حاکی از آن است که جاری شدن سیلاب های فراوان، ایجاد خسارت در زیرساخت ها و خانه ها و همینطور قطعی برق از جمله اصلی ترین اثرات توفان ماریا در پورتوریکو بوده است. کارشناسان اعلام کرده اند که توفان سهمگین ماریا حدود 45 میلیارد دلار خسارت به پورتوریکو وارد کرده است.

فرماندار پورتوریکو روز گذشته هم در خصوص احتمال شکستن سد «گوآجاتاکا» در این منطقه هشدار داد و از حدود 70 هزار نفر از ساکنان این منطقه درخواست کرد خانه های خود را تخلیه کنند.


انتهای پیام/

کلینتون خواستار اعزام نیروی دریایی آمریکا منطقه توفان زده پورتوریکو شد

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار