اجرای موفقیت آمیز طرح مهر سبز با مهربانی دوستداران طبیعت مهابادی

اجرای 6 ماه طرح مهر سبز با همت انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد با موفقیت نتیجه داد .

اجرای موفقیت آمیز طرح مهر سبز با مهربانی  دوستداران طبیعت مهابادیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد ، مدیر انجمن سبز اندیشان جوان مهاباد گفت: حدود 7 ماه است این طرح در 8 ایستگاه سطح شهر برگزار شده و  موفق شدیم  با آغاز سال تحصیلی جدید  52 عدد کیف مدرسه ،کتابخانه ای کوچک و بسته های لوازم التحریر را به دانش آموزان 5 روستای مرزی اهدا کرد.

خانم قلندری افزود:با آمدن ماه مهر و مهربانی توانستیم ره پویان علم در مدارس روستاهای  (نوکان،پاش قه بران،سیره میرگ،ساوان قدیم و دووله توو )را خوشحال کنیم و لبخند بر لبانشان بنشانیم .

وی همچنین اظهار داشت: این طرح بر پایه حفظ محیط زیست،جلوگیری از آلودگی منابع آبی خاکی،حفظ درختان و پوشش جنگل ها استوار است و خوشبختانه برای اولین بار در شهرستان مهاباد اجرا شد و  نتیجه خوبی دادو با برپایی ایستگاه هایی در نقاط مختلف شهر از شهروندان خواسته شد که زباله ای خشک و تر را از هم تفکیک نموده و و کاغذ و کتاب های باطله و بدون استفاده خود را به ایستگاه های دریافت ،تحویل دهند.

قلندری افزود:هم چنین طرح بازیافت نیاز که با هدف جمع آوری درب بطری و بطری ها ی پلاستیکی به نفع معلولان نیازمند از تیر ماه 94 عملی شده بود نیز با طرح مهر سبز ادغام گردید و همشهریان در همین ایستگاه ها مقدار چشمگیری از بطری های پلاستیکی اعم از بطری انواع مواد شوینده،بهداشتی ،آب معدنی و نوشیدنی های گازدار را تحویل اعضا مستقر در ایستگاه ها دادند و موفق به خرید ویلچر برای معلولان بی بضاعت و نیازمند شدیم.

قلندری ضمن اشاره به  همکاری بیش از 50 نفر از اعضای انجمن سبز اندیشان جوان اضافه کرد:،تفکیک کاغذ و کتب باطله در چند مرحله انجام شد و نتیجه اجرای طرح در این مدت به شرح زیر است.

آموزش  همشهریان در مورد اهمیت تفکیک از مبدا زباله ها به منظور جلوگیری از آلودگی و حفظ محیط زیست و منابع طبیعی،به کارگیری دوباره کتاب های قابل استفاده در تجهیز کتابخانه های مدارس مناطق محروم،اهدای کتاب های داستانی دریافتی به کودکان روستایی به همراه نوشت افزار به منظور ایجاد حس مسئولیت در رابطه با انسان و طبیعت،ادغام فعالیت های زیست محیطی با امور خیریه ،تفهیم اینکه هر پسماندی زباله نیست و تفکیک از مبدا زباله ها کمک فراوانی به چرخه ی بازیافت می کند و گسترش فرهنگ کتابخوانی .

قلندری در ادامه ضمن اشاره به اهمیت کمک و حمایت دوستداران طبیعت گفت:طرح مهر سبز در شهرستان مهاباد  همچنان ادامه دارد و امیدواریم در 6 ماهه دوم سال هم بتوانیم از سود حاصل  بازیافت کاغذ و کتب باطله، به نیازمندان کمک کنیم.

در شهرستان مهاباد مدتی است آموزش و پرورش هم به یاری دوستداران طبیعت و اعضای انجمن سبز انمدیشان جوان آمده و حامی برگزاری کارگاه های آموزشی زیست محیطی سطح شهر است.

همچنین کارگروه ژنانی ژینگه پاریز به عنوان یکی از شاخه های انجمن سبز اندیشان جوان ؛فعالیت خود را آغاز نموده است و از آنجا که آموزش ها ی اجتماعی از خانه آغاز می شود و مادران نقش مهم تربیتی در منزل بر عهده دارند؛نیاز است سطح اگاهی خانم ها با شرکت در این کارگاه ها از نظر اهمیت حفظ محیط زیست افزایش پیدا کند.

انتهای پیام/خ

 

طرح مهر سبز با همت انجمن سبز اندیشان جوان 

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.