نگاهی به سوابق پنج استاندار جدید دولت دوازدهم+ تصاویر

در این گزارش سوابق پنج استاندار جدید کابینه دوازدهم را می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روز گذشته هیئت وزیران به 5 استاندار کابینه دوازدهم رأی اعتماد دادند. بر این اساس مجید خدابخش به عنوان استاندار آذربایجان شرقی، قاسم سلیمانی دشتکی به عنوان استاندار ایلام، محمد حسین مقیمی به عنوان استاندار تهران، هوشنگ بازوند به عنوان استاندار کرمانشاه و مصطفی سالاری به عنوان استاندار گیلان تعیین شدند.

در ادامه مهم‌ترین سوابق این استانداران را می‌خوانید:

خدابخش

مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی

مجید خدابخش، متولد 1335 و فوق لیسانس برق و دکترای مدیریت دارد. وی پس از انقلاب اسلامی، در اسفند ماه سال 1359 رئیس مخابرات اردبیل شد و به دنبال آن در سال 1362 به عنوان معاون مدیر کل مخابرات استان آذربایجان شرقی منصوب شد. در دوران استانداری زین العابدین عطایی در آذربایجان غربی وی در پست‌های معاون برنامه‌ریزی و سپس معاون عمرانی خدمت کرد.

در دوران تصدی استانداری یحیی محمدزاده در آذربایجان شرقی خدابخش معاون سیاسی و امنیتی استانداری آذربایجان شرقی شد و مدتی را هم به عنوان سرپرست استانداری آذربایجان شرقی فعالیت کرد.

وی پس از اخذ مدرک دکترای مدیریت دولتی از مرکز آموزش مدیریت دولتی ایران (مرکز تهران) با حضور در راس مدیریت کارخانه‌ها و صنایع بزرگ ازقبیل آلومینیوم المهدی، ایران پویا، موتورسازان تراکتورسازی ایران، ماشین سازی تبریز، صنایع تجهیزات نفت و شرکت پتروامید آسیا تجارب زیادی کسب کرد.

 

سلیمانی دشتکی

قاسم سلیمانی دشتکی استاندار ایلام

قاسم سلیمانی دشتکی، متولد 1334 در شهر دشتک و از فعالان فرهنگی و سیاسی استان ایلام است که پس از فارغ التحصیلی در مقطع کارشناسی از دانشگاه اصفهان، در سال 1357، فعالیت خود را در آموزش و پرورش استان زادگاه خویش آغاز و از سال 1358 تا 1376 افزون بر تدریس، ریاست دبیرستان‌های مختلف و همچنین دبیر گروهی رشته روانشناسی را نیز عهده دار بود.

سلیمانی از سال 1376 تا 1379، مدیرکل تعاون استان چهارمحال و بختیاری، از سال 79 تا 82 مدیرکل تعاون استان اصفهان و از سال 82 تا 1383 نیز در سمت مدیرکل کار و امور اجتماعی استان اصفهان بوده است. استاندار جدید ایلام از سال 1383 تا 1385 به مدت دو سال نیز معاونت برنامه‌ریزی، اداری و مالی استانداری خراسان جنوبی را در کارنامه کاری خود دارد. وی از سال 1392 تا 1396 استاندار چهارمحال و بختیاری بود.

محمد حسین مقیمی استاندار تهران

محمد حسین مقیمی در روزهای پایانی بهمن 1329 در خمین به دنیا آمد، وی در سال 1357 با درجه کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک از دانشگاه شیراز فارغ التحصیل شد. وی در سال 1358 به عنوان شهردار شهر خمین مشغول به فعالیت شد.

مقیمی در 1365 علاوه بر معاونت وزیر معادن و فلزات، مدیر عامل و ریاست هیئت مدیره شرکت فولاد را که مجموعه‌ای عظیم از صنایع ایران بود را برعهده گرفت؛ وی در دولت سازندگی و دوره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی قائم مقامی معاون اجرایی رئیس جمهور را بر عهده گرفت و مسئولیت ستاد بازسازی و نوسازی مناطق جنگی به او واگذار شد.

 

محمدحسین مقیمی

تصدی استانداری خوزستان در سال 72 و استانداری کرمانشاه در سال 76 در کارنامه مقیمی دیده می‌شود. وی در سال 1380 عهده‌دار معاونت عمرانی وزارت کشور در دولت اصلاحات شد.

مقیمی در سال 1384 به دلیل مامور شدن از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران به وزارت کشور راهی این سازمان شد و در آنجا ریاست هیئت مدیره فولاد اسفراین را برعهده گرفت.

وی در 14 مهر 1392 از سوی هیئت دولت به عنوان استاندار مرکزی منصوب شد و به عنوان یکی از استانداران بومی موفق استان مرکزی شناخته می‌شود. مقیمی در 28 دی 1393 و پس از حدود 14 ماه استانداری در استان مرکزی به عنوان معاون سیاسی وزیر کشور انتخاب شد.

پس از این، مقیمی در یکشنبه 14 شهریور 1395 پست دیگری در وزارت کشور گرفت و در آن روز به عنوان قائم مقام وزیر کشور انتخاب شد. 

بازوند

هوشنگ بازوند استاندار کرمانشاه

هوشنگ بازوند متولد 1341 در شهرستان نهاوند و استاندار قبلی لرستان است. وی دارای مدرک کارشناسی عمران، کارشناسی‌ارشد برنامه‌ریزی گردشگری و دانشجوی دکترای برنامه‌ریزی شهری منطقه‌ای است.

از سوابق مدیریتی بازوند می‌توان به معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان مرکزی اشاره کرد.

 

سالاری

مصطفی سالاری استاندار گیلان

مصطفی سالاری متولد سال 1355 روستای دشت گور شهر شبانکاره از توابع شهرستان دشتستان است، وی دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری مدیریت اجرایی دانشگاه بوردو فرانسه است همچنین دانشجوی دکتری رشته حقوق در دانشکده حقوق دانشگاه تهران است. سالاری در دولت یازدهم استاندار بوشهر بود.

وی در سال 1381 جذب وزارت نفت شد و مسئولیت‌های متعددی در سازمان منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس داشت و تا قبل از استانداری بوشهر رئیس پژوهشکده حقوق و توسعه پایدار مؤسسه مطالعاتی بین‌المللی وزارت نفت بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۹ ۰۳ مهر ۱۳۹۶
بررسی بشه
آخرین اخبار