رئیس دانشگاه فردوسی مشهد؛

دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه جامع کشور است

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت:این دانشگاه در مهد علم و ادب، خراسان بزرگ به عنوان نگین علمی و بزرگترین مرکز علمی شرق کشور نام گرفته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ دکتر محمد کافی در گردهمایی فصل تازه ویژه دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی مشهدبا بیان اینکه هزاران نفر از استادان، وزیران و رهبران دانش آموخته این دانشگاه بوده اند، گفت:براساس رتبه بندی‌های انجام شده دانشگاه فردوسی مشهد، سومین دانشگاه جامع کشور است و براساس چشم انداز دانشگاه تلاش می‌کنیم بعد از دانشگاه تهران در رتبه دوم قرار بگیریم.


وی بااشاره به حضور دانشگاه فردوسی مشهد در سطح بین المللی از رتبه‌ی ۴۹۰ این دانشگاه در جهان خبر داد و خطاب به دانشجویان گفت:: از این پس نام تک تک ما و شما با نام دانشگاه فردوسی مشهد عجین شده است، هرجای دنیا که باشید نام دانشگاه فردوسی مشهد با شماست.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهدافزود: دانشگاه فردوسی مشهد در بسیاری از زمینه‌ها رتبه اول را دارد. این دانشگاه بیشترین تعداد انجمن‌های علمی و در حوزه فعالیت‌های فرهنگی رتبه اول را دارد همچنین در سیزدهمین المپیاد فرهنگی ورزشی دختران دانشجوی سراسر کشور دانشجویان دختر ما توانستند به مقام نائب قهرمانی و در المپیاد علمی امسال نیز مقام‌های خوبی کسب کنند.

کافی گفت: در کنار پرداختن به درس در سایر حوزه‌ها نیز فعال و پر انرژی باشید. مهارت افزایی امروزه یک اصل اجتناب ناپذیر است و افتخار دانشگاه فردوسی مشهد این است که دانش آموختگان آن مهارت‌هایی دارند که در دنیا بی نظیر است.

وی هم چنین تاکید کرد: فعالیت‌های اجتماعی و فوق برنامه جز لاینفک زندگی دانشجویی است، انتظار ما این است که در این حوزه‌ها فعال باشید و زندگی اجتماعی را تجربه کنید. موفق‌ترین افراد دانشگاه کسانی هستند که در فعالیت‌های داوطلبانه حضور داشته اند.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهدبا تاکید بر تمرین قانونمداری گفت:: دانشگاه یک کشور کوچک است و قوانین خاص خود را دارد، سعی کنیم به این قوانین پایبند باشیم.

کافی افزود: دانشگاه فردوسی مشهد ۱۵۰۰ دانشجوی بین المللی دارد. این افراد مهمان ما هستند و نیاز به کمک و همراهی ما وشما دارند و عضوی از خانواده‌ی دانشگاه هستند.

حجت الاسلام والمسلمین مهدی صالحی رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی نیز در ادامه برگزاری گردهمایی دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی مشهد بیان کرد: تشکر میکنم که با حضورتان به فضای دانشگاه هوای تازه‌ای دادید و خدا را شاکرم که بار دیگر در چنین فضایی تنفس می‌کنم.

وی دانشگاه را پلی برای رسیدن به آینده دانست و افزود: دانشجوی حرفه‌ای در سه کلید واژه، آرمان خواهی، آزاد اندیشی و عدالت طلبی خلاصه می‌شود. دانشجوی آرمان خواه همواره به آینده امید دارد و هرگز اجازه نمی‌دهد این امید رو به خاموشی برود بلکه هر روز به این امید می‌افزاید.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی افزود: امید به آینده می‌تواند هر تهدیدی را به فرصت تبدیل کند. نقطه‌ی شروع و پیشرفت ملت‌های توسعه یافته از نقطه‌ی افول اغاز می‌شود.


حجت الاسلام صالحی تصریح کرد: دانشجوی آرمان خواه به پیشرفت و تعالی مادی و معنوی توجه دارد. این دانشجو همواره به دنبال تولید علم نافع و کسب علم هدفمند است.

وی تفکر، اندیشه، خلاقیت و نواوری را از جمله ویژگی‌های دانشجوی آزاد اندیش بیان کرد و افزود: دانشجویان باید دقت داشته باشند که متن مانع خلاقیت و نواوری ان‌ها نشود.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: دانشجوی حرفه‌ای آزاد اندیش است. کسی که دچار وابستگی‌های درونی خود است فرصتی برای تفکر و خلاقیت پیدا نمی‌کند. آزادگی درونی منافاتی با رعایت احترام به قوانین انضباطی ندارد.

وی  بر عدالت طلبی دانشجوی حرفه تاکید کرد و افزود: دانشجوی حرفه‌ای نمی‌تواند نسبت به ناهنجاری‌ها بی تفاوت باشد و برای رفع فقر و فساد و نیز برقراری عدالت اجتماعی تلاش می‌کند.

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری بر استقلال فکری و عدم وابستگی‌های جناحی تاکید کرد و افزود: دانشجوی حرفه‌ای اجازه نمی‌دهد که به جناح‌های مختلف که مانع از استقلال فکری او می‌شود وابسته شود.

حجت الاسلام والمسلمین صالحی، ضمن بیان خاطره‌ای از شهید مصطفی چمران، شهید بهشتی و شهید شهریاری، ان‌ها را به عنوان سه اسوه برای دانشجویان معرفی کرد.

این گردهمایی با حضور روسای دانشکده‌ها و مدیران و معاونان حوزه‌های مختلف دانشگاه در جایگاه و پاسخ به سوالات دانشجویان پایان یافت.

بعد از پایان مراسم گردهمایی دانشجویان برای تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس به سمت مزار شهدای دانشگاه فردوسی مشهد حرکت کردند.

گفتنی است همزمان با برگزاری این گردهمایی، نمایشگاه ویژه‌ی استقبال از دانشجویان نو ورود در محل دانشکده علوم فعال است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری گردهمایی فصل تازه ویژه دانشجویان نو ورود دانشگاه فردوسی مشهد 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار