مطهری در پاسخ به تذکر خدری:

رئیس‌جمهور هر چه سریع‌تر وزیر پیشنهادی علوم را معرفی کند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم که زودتر وزیر پیشنهادی علوم را معرفی کند.

رئیس‌جمهور هر چه سریع‌تر وزیر پیشنهادی علوم را معرفی کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، علی مطهری در جلسه علنی امروز در پاسخ به تذکر عبدالحمید خدری نماینده مردم بوشهر که از معرفی نشدن وزیر پیشنهادی علوم انتقاد کرد، گفت: رئیس جمهور در شب معرفی کابینه پیشنهادی با انصراف وزیر پیشنهادی علوم مواجه شد که دولت و رئیس جمهور در برابر عمل انجام شده قرار گرفتند و نتوانست آن زمان وزیر علوم را معرفی کند.

وی با بیان اینکه بر اساس صراحت آئین نامه رئیس‌جمهور موظف به معرفی کابینه ظرف دو هفته است، ادامه داد: با توجه به این استعفا و استثنا لازم بود رئیس جمهور ظرف دو هفته وزیر پیشنهادی علوم را معرفی کند که مصادف با تعطیلات مجلس شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استناد به ماده قانونی که رئیس جمهور سه ماه مهلت برای معرفی وزیر علوم دارد درست نیست چرا که این ماده برای زمانی است که وزیر توسط  رئیس جمهور عزل شده و یا با استیضاح مجلس برکنار شود.

مطهری با بیان اینکه با توجه به ابتدای کار دولت مهلت سه ماهه برای معرفی وزیر پیشنهادی علوم وجود ندارد، تصریح کرد: رئیس جمهور موظف است حداکثر دو هفته بعد از مراسم تحلیف کلیه وزرا را معرفی کند و  رعایت نکردن این زمان قانونی برای معرفی وزیر علوم تخلف است و ما به رئیس جمهور اعلام می‌کنیم که زودتر وزیر علوم را معرفی کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار