سردار وحیدی در مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید دانشگاه عالی دفاع ملی:

صحنه‌های موجود در کشور نشان از حقانیت انقلاب دارد/ باید جبهه علمی شکل دهیم

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: صحنه‌های موجود در کشور، در تمامی زمان‌ها، صحنه‌هایی را آفریده که نشان از حقانیت این نظام دارد.

صحنه‌های موجود در کشور نشان از حقانیت انقلاب داردبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ سردار احمد وحیدی رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در مراسم بازگشایی سال تحصیلی جدید این دانشگاه اظهار کرد: امروز شاهد حرکت سه جریان عاشورا، دفاع مقدس و دفاع در منطقه هستیم که دفاع مقدس مولود عاشورا و دفاع در منطقه مولود، دفاع مقدس است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی ادامه داد: پیروزی‌های مکرر انقلاب اسلامی نشانه دهنده موفقیت حرکت ملت است که در تمامی زمان‌ها، صحنه‌هایی را آفریده که نشان از حقانیت این نظام دارد.

وی ادامه داد: امروز شاهد صحنه‌های مقاومت در سوریه و عراق هستیم که نشان دهنده همین حقانیت است و اگر امروز سر و صدا‌های ناهنجار از غرب می‌شنویم به دلیل همین موضوع است، چرا که آنها با تمام وجود در ارکان حکومتی خود احساس لرزش می‌کنند.

سردار وحیدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی زمانی نشان می‌دهد کارآمد است که تبدیل به الگو شود، تمام تلاش‌های غرب نیز بر همین موضوع است که این اتفاق نیافتد و تمام این سر و صدا‌ها پس از پیروزی‌های مقاومت اتفاق می‌افتد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان اینکه برای الگو شدن نیاز است تا جبهه علمی در دنیای اسلام شکل گیرد، افزود: امروز رزمندگان اسلام در حال شکل دهی یک جبهه فراگیر علیه نظام سلطه هستند و همه کشور‌ها احساس می‌کنند تنها کشوری که صادق است و همه می‌توانند به ان اطمینان کنند جمهوری اسلامی است.

وی گفت: روزی بود که بسیاری از کشور‌ها ادعای مبارزه با داعش را داشتند، اما نتواستند کاری کند و فقط ایران بود که عمل کرد، اما این اقدام نیاز دارد تا برای آن جهاد علمی نیز انجام شود. ما اگر جهاد انقلابی را به جهاد علمی تبدیل نکنیم وظیفه خودمان را در قبال رزمندگان ایفا نکرده ایم.

سردار وحیدی ادامه داد: اگر ما پیروزی‌های خود را به آموزه‌های بومی و نظریه تبدیل نکنیم وظیفه خودمان را انجام نداده ایم، جهاد علمی یعنی تبدیل نظریه‌ها به تمدن بزرگ اسلامی و امروز بستر کافی برای استخراج در کشور وجود دارد این وظیفه اصلی ماست و کاری است که باید در جهاد علمی اتفاق بیافتد.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی با بیان این که ما امروز به یک جبهه علمی گسترده نیاز داریم تا بتوانیم با نظام سلطه در میدان علمی مقابله کنیم، تصریح کرد: متاسفانه امروز به دلیل پیوسته نبودن جبهه جهاد علمی، سربازان جهان اسلام جذب دنیای غرب می‌شوند و مشکلات آن‌ها را حل می‌کنند؛ ما به این جبهه نیاز داریم و باید برای آن محوریت ایجاد کنیم و هیچ کشوری جز ایران نمی‌تواند این کار را انجام دهد؛ ما اگر این کار را بکنیم می‌توانیم جلوی نفوذ دشمن را بگیریم، امروز هدف نفوذ فرهنگی جهت دهی به مسئولان برای هضم کشور‌ها در دنیای غرب است.

وی اظهار کرد: امروز دانشکاه‌های ما ارتباط کمی با یکدیگر دارند و متاسفانه نتوانسته اند این جبهه را تشکیل ندهند، ما باید با تشکیل جبهه جهاد علمی ساحت زندگی مردم خودمان را متحول کنیم.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: ما در دانشگاه دفاع ملی به دنبال آن هستیم تا این جبهه را در مباحث دفاعی و امنیتی تشکیل دهیم، لذا دانشجویان دانشگاه باید بدانند انتخاب مهم و سنگینی را کرده اند. ما باید پاسخگوی نیازمندی‌های علمی نیرو‌های مسلح باشیم و این امر برعهده دانشجویان و اساتید دانشگاه دفاع ملی است.

سردار وحیدی در بخش پایانی سخنانش خاطر نشان کرد: ما باید مدیران انقلابی تربیت کنیم و به همین خاطر باید جوهره افراد را بشناسیم و هرچه تا امروز توفیق داشته ایم، به دلیل استادان است، البته ما امروز نیاز به مدیران راهبردی انقلابی داریم تا نظام را در مقابله با توطًئه‌های دشمنان به پیش ببرند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار