شناسایی ۶۰۰ پروژه نیمه تمام / تغییر کاربری ۳۰ هزار هکتار زمین کشاورزی

معاون عمرانی استاندار قزوین در نشست بخشداران و فرمانداران از ۶۰۰ پروژه نیمه تمام در استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین؛ علی فرخزاد  افزود : برای تکمیل این پروژه به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.
 
وی با اشاره به بزرگترین پروژه‌های زیرساختی استان گفت : بیمارستان ۷۰۰ تختخوابی، تکمیل سد نهب و بالاخانلو، پروژه جاده‌های قزوین به کلاچای و قزوین رحیم آباد از پروژه‌های مهم استان قزوین هستند.
 
فرخزاد ادامه داد: همچنین گازرسانی به مناطق روستایی صعب العبور الموت شرقی و غربی و آوج و ۲ خطه کردن راه آهن قزوین تهران و قزوین رشت از مهمترین پروژه‌های در دست اجرای استان هستند.
 
وی با اشاره به توانمندی و ظرفیت‌های استان گفت : این موضوع باعث شده تا بعضی‌ها با تغییر کاربری زمین‌ها و اراضی به سود و منفعت بسیاری دست یابند به طوری که در سه دهه اخیر، ۳۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان تغییر کاربری پیدا کرده اند.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: هم اکنون نیز تقاضای زیادی برای تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی و باغ‌های اطراف شهر‌های استان وجود دارد که باید آن‌ها را به شکل مناسب پاسخ داد و ساماندهی کرد.
 
فرخزاد گفت: مهمترین مشکل قزوین به موضوع اشتغال بازمی‌گردد که تنها راه عملکردی زود بازده آن توجه به ظرفیت‌های بخش گردشگری است.
 
وی از کمبود آب شرب به عنوان سومین معضل مهم استان یاد کرد و گفت: تامین آب شرب استان از سد طالقان که آب ۱۵ شهر و ۱۹۸ روستا را تامین می‌کند که اکنون در مرحله مناقصه و انتقال خط لوله قرار دارد.
 
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همچنین به فرمانداران و بخشداران توصیه کرد: با توجه به نزدیک شدن فصل بارندگی از لایروبی کانال‌ها و مسیل‌ها غافل نشوند تا مشکلاتی را که در سال گذشته به وقوع پیوست را شاهد نباشیم.
 
انتهای پیام/
 
 

برای تکمیل این پروژه به ۱۲ هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار