مدیرکل کتابخانه های عمومی استان قم؛

همزمان با هفته دفاع مقدس از6کتاب در استان قم رونمایی شد

آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس به همراه رونمایی از 6 عنوان کتاب در استان قم برگزار می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم؛   حجت‌الاسلام عطاءاله جباری  با اشاره به برگزاری آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس همزمان با دوشنبه سوم مهرماه اظهار کرد: این مراسم با رونمایی از 6 عنوان کتاب در حوزه دفاع مقدس در تالار غدیر اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان قم برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: تقدیر از ایثارگران و خانواده معظم شهدا و خاطره‌گویی از رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس با حضور چهره‌های شاخص جنگ تحمیلی از دیگر بخش‌های این آیین بزرگداشت هفته دفاع مقدس خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با بیان اینکه ترویج گفتمان شهادت و مقاومت و تقویت روحیه ایثارگری مورد توجه این اداره‌کل قرار گرفته است، تصریح کرد: انقلاب اسلامی دستاوردهای کنونی خود را مدیون خون شهدا، رشادت‌های رزمندگان اسلام، تدابیر ولایت فقیه و همراهی مردم است.

وی با تاکید بر اینکه نسل کنونی جامعه باید در راستای جهاد فرهنگی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش کنند، مطرح کرد: تشویق افراد به سمت مطالعه کتاب‌ها با استفاده از جشنواره‌ها و همایش‌های متنوع به مناسبت‌های مختلف یکی از اولویت‌هاست که باید مورد توجه قرار گیرد.

جباری از تاکیدات رهبر انقلاب اسلامی مبنی بر افزایش فرهنگ کتاب‌خوانی به ویژه مطالعه کتاب‌های مرتبط با دفاع مقدس یاد کرد و ادامه داد: حرکت در این مسیر به پیشرفت انقلاب اسلامی و تربیت چهره‌های علمی و فرهنگی کمک می‌کند.

وی از شهدا به عنوان قهرمانان واقعی این مرز و بوم نام برد و گفت: ترویج آثار مکتوب با موضوع دفاع مقدس با هدف آشنایی نسل جوان و نوجوان با سیره راستین شهدا باید مورد توجه قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان قم با تاکید بر اینکه قدردانی از شهدا و رشادت‌های رزمندگان دفاع مقدس نباید فقط به یک هفته و روز خاصی محدود شود، تصریح کرد: شهدا الگوهای مناسبی برای جامعه اسلامی هستند که الگوبرداری از آنها می‌توانند نسل کنونی را از تهاجمات و آسیب‌ها در امان نگه دارد.

لازم به ذکر است، در این مراسم از کتاب «شب‌های بی‌ستاره» نوشته مرضیه نفری که در قالب رمانی جذاب و خواندنی و با نثری روان به اهمیت دفاع مقدس و تاثیرگذاری آن بر روی نوجوانان و جوانان پرداخته است، رونمایی می‌شود.

انتهای پیام/ت

رونمایی از 6 کتاب همزمان با هفته دفاع مقدس در قم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار