معاون وزیراموزش و پرورش در سفر به زاهدان :

یک و نیم میلیون نفر از آمار بی سوادی کشور کم شده است

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی گفت: یک و نیم میلیون نفر از آمار بی سوادی کشور با تلاش‌های دولت در سال‌های ۹۱ تا ۹۵ کاسته شده است.

یک و نیم میلیون نفر از آمار بی سوادی کشور کم شده استبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، علی باقرزاده در حاشیه آیین زنگ «مهر و مقاومت» به مناسبت آغاز بازگشایی مدارس سیستان و بلوچستان در دبیرستان دخترانه علوم و معارف اسلامی زاهدان اظهار داشت: این میزان کاهش آمار بی سوادی از نظر کمی ۱۳ برابر سال‌های ۸۶ تا ۹۰ است.

وی بیان کرد: بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵، نرخ باسوادی کشور ۲.۸۵ درصد رشد کرده که حدود ۱۴ برابر نسبت به سال‌های ۸۶ تا ۹۰ است.

وی افزود: همچنین شاخص کاهش بی سوادی در سیستان و بلوچستان تقریبا ۲ برابر میانگین کشوری است.

وی تصریح کرد: چهار و نیم درصد نرخ با سوادی در گروه سنی بالای ۶ سال در سیستان و بلوچستان افزایش یافته است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی گفت: بیش از ۱۰۰ هزار نفر از سال ۹۱ تا ۹۵ از آمار بی سوادی در سیستان و بلوچستان کم شده است.
باقرزاده اظهار داشت: ماموریت ما در سازمان نهضت سواد آموزی در گروه سنی بالای ۱۰ سال است.

وی بیان کرد: طرحی برای آموزش گروه سنی ۱۰ تا ۱۹ سال، معلولان و افراد دارای شرایط خاص در سازمان نهضت سواد آموزی وجود دارد که هم اینک در حال اجراست.

وی ادامه داد: حدود هشت هزار نفر معلول، نابینا و ناشنوا در ۲ سال اخیر در کشور با روش‌های خاص آموزش دیده اند و این روند همچنان ادامه دارد.

 سرانه آموزشی افراد معلول تقریبا ۳۰ درصد بالاتر از بقیه افراد است

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاش گسترده‌ای در آموزش و پرورش در حال انجام است تا کودکان لازم التعلیم به موقع سر کلاس درس حاضر شوند.

باقرزاده اظهار داشت: آموزش، کتاب و نوشت افزار کسانی که در برنامه‌های سواد آموزی سازمان نهضت سواد آموزی شرکت کنند رایگان است.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط خاص سیستان و بلوچستان کتاب به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان این استان قرار می‌گیرد.

بیش از  ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان در ۶ هزار و ۸۰۰ مدرسه امروز همزمان با سراسر کشور سال تحصیلی ۹۶-۹۷ را آغاز کردند.

انتهای پیام/ع

بیش از ۷۰۰ هزار دانش آموز سیستان و بلوچستان راهی کلاس درس شدند 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.