گفتگوی اختصاصی باشگاه خبرنگاران جوان با حیدر درویشی؛

محرم نماد اتحاد اهل تسنن و تشیع است

درویشی از مداحان شهر سنندج گفت: مسلمانان اهل تسنن و تشیع در ماه محرم کنار هم هستند و این اتحاد و همبستگی آنها را نشان می دهد.

محرم نماد اتحاد اهل تسنن و تشیع است به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛ماه محرم، ماه بندگی و نزدیکی با سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین است، ماهی که پیر و جوان در غم و اندوه سالار شهیدان سوگواری می کنند.

مسلمانان ایران زمین هرساله با برگزاری مراسم و راه اندازی هیئت ها و دسته های محرم یاد واقعه قیام عاشورا و راه شهیدان اسلام را زنده نگه می دارند.

شخصیت ها و اندیشمندان مسلمان سنی مذهب نیز به اهل بیت رسول الله خصوصا امام حسین علیه السلام محبت خاصی در دل دارند.

روز عاشورا نزد آنان احترام ویژه ای دارد و بزرگداشت و عزاداری این روز و حرکت امام حسین علیه اسلام در رفتار و ادبیات و اشعار بزرگان اهل سنت بازتاب همین محبت است.

در رابطه با ایام محرم و حال و هوای این روزها در کردستان  گفت و گویی با درویشی یکی از مداحان شهر سنندج انجام داده ایم.

 از حال و هوای محرم در استان کردستان برایمان بگویید؟

طبق سنوات گذشته هرسال از اول محرم هیئت های مذهبی و سینه زنی به صورت خیابانی و یا در مکان هایی خاص ساماندهی می شوند و معمولا در طول 60 روز محرم و صفر در استان کردستان مراسم مذهبی و سوگواری را داریم و امسال با شور بیشتری این مراسم برگزار می شود.

شاهد این هستیم که چگونه برادران و خواهران اهل تسنن عشق خاصی به ایام محرم دارند و در همه برنامه ها و کارهای این دهه کنار مسلمین اهل تشیع مشارکت دارند.

در واقع این مشارکت نشان از اتحاد مسلمان این خطه دارد و دشمنان ایران زمین در این ماه به وضوح درمی یابند که نمی توانند هیچ اختلاف و تفرقه ای بین مسلمانان ایجاد کنند.

 پیام این  قیام برای مسلمانان چیست؟

بزرگترین پیامی که ابا عبدالله به جهان اسلام رساند، احیای دین جد بزرگوار ایشان پیامبر بزرگ اسلام بوده و یکی از اثرات اصلی آن ظلم ستیزی است که ما از امام حسین (ع)یاد گرفتیم.

زندگی  به دور از هرگونه هرج و مرج از درس های دیگری است که ما باید از امام حسین یاد بگیریم و زیر پرچم سالار شهیدان دست در دست هم جهانی عاری از خشونت را بسازیم.

امام حسین (ع) برای احیای اسلام قیام کرد و با تاسی از همین فرهنگ امام حسین(ع) می توانیم دست دشمنان را از خاک خود کوتاه کنیم.

در رابطه با قیام عاشورا برایمان بگویید؟

امام حسین در راه خدا همه وجودش و هرآنچه را که داشت فدا کرد و مردم تا قیام قیامت  برای امام حسین عزاداری می کنند و درس صبر در مسائل در راستای نگه داشتن دین خدارا فرا می گیرند.

زمانی که مقابل چشم حضرت زینب  عزیزانش را شهید کردند، آنقدر مقام شهادت  را گرانبها می دید که گفت من جز زیبایی چیزی ندیدم و این همان درس ایستادگی و بردباری برای جهاد در راه خدا است.

توصیه شما برای جوانان چیست؟

محرم امام حسین مثل یک چشمه زلال است. من 20 سال است که خادم امام حسین هستم و بر این باورم اگر به دستگاه امام حسین وصل شوی تمام زندگیت را مدیریت می کند .ایشان در زندگی شخصی و کارها و پیشرفت ها مدیریت داشتند و اگر ما مدیریت زندگی خودمان را به امام حسین (ع) بسپاریم سعادت دنیا و آخرت نصیبمان می شود.

امروزه شبکه های اجتماعی مثل کانال های تلگرامی و ماهواره در پی لطمه زدن به جوانان ما هستند و اگر از امام حسین جدا شویم قطعا شکست می خوریم اما اگر زندگیمان را با چراغ قرآن و راه انبیا روشن نگه داریم هیچ مشکلی برایمان پیش نخواهد آمد.

سخن آخر اینکه مسلمانان باید زیر پرچم امام حسین (ع)  قرار بگیرند تا دست کفر و استکبار از آنها دور باشد.

انتهای پیام/ د م

امام حسین (ع) برای احیای اسلام قیام کرد

 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.