صادرات 78 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از همدان

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان از صادرات 78 میلیون دلاری محصول کشاورزی در سالجاری خبر داد.

صادرات 78 میلیون دلاری محصولات کشاورزی از همدانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ رضوانی‌جلال،رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان گفت: امسال 71 هزار تن محصول کشاورزی به ارزش 78 میلیون دلار از استان همدان صادر شده است.

وی افزود: پارسال 396.7 میلیون دلار محصول کشاورزی از استان همدان صادر شده بود که امسال تا کنون 78 میلیون دلار صادرات صورت گرفته است.

منصور رضوانی‌جلال افزود: تدوين برنامه صادراتی محصولات بخش کشاورزی با قابليت صادراتی 24 محصول توليدی استان از مهمترین برنامه‌های این سازمان در راستای تنظیم بازار و توسعه بازرگانی بخش کشاورزی است.

وی اظهار داشت: روان‌سازی كار در گمرك و دارايی استان و رفع مشكل در معطلی امور گمركاتی و مالياتی، تشويق صادركنندگان به صادرات محصولات و اجتناب از صادرات خام محصولات در راستاي افزايش ارزش افزوده استان و تشويق صادركنندگان به رعايت اصول بازاريابی به نحوی كه منجر به سورت، بسته‌بندی و بازارپسندی محصول و تداوم صادرات شود از دیگر اقدامات سازمان جهادکشاورزی در راستای توسعه صادرات است.

وی از پيگيری ايجاد حداقل 3 واحد سورت و بسته‌بندی برای بالا بردن توان رقابتی محصولات صادراتی در همدان خبر داد و گفت: حمايت از بيش از 50 واحد صنعتی و ايجاد 20 واحد فرآوری برای افزايش ارزش‌افزوده محصولات صادراتی توسط سازمان جهادکشاورزی انجام شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه پيگيري و پرداخت يارانه صادراتی به صادركنندگان محصول سيب‌زمينی در سالجاری صورت گرفته است، ادامه داد: يارانه صادراتی به باغدارانی كه محصول كشمش آنان از طريق صادركننده صادر شده، پيگيری و پرداخت شده است.

 انتهای پیام/ج

78 میلیون دلار محصولات کشاورزی از همدان صادر شده است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.