70 درصد مدارس ریگان غیر استانداردند

فرماندار ریگان گفت: از 115 واحد آموزشی عشایری و عادی شهرستان ریگان، بیش از 70 درصدشان غیر استاندارند که این جان بیش از 7 هزار دانش آموز را تهدید می کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امین باقری در مراسم نواخته شدن زنگ مدرسه حضرت رقیه (س) ریگان گفت: با پیگیری ها و تلاش های صورت گرفته ی خیران در این شهرستان، احداث 25 واحد آموزشی آغاز شده که از این تعداد 20 واحد، آماده بهر برداری است.

وی مدارس غیر استاندارد این شهرستان را شامل مدارس آجری، کانکسی، چادری وکپری دانست و افزود: ابتدای مهر ماه، دانش آموزان در بدترین شرایط سال تحصیلی جدید را در این مدارس آغاز کرده اند.

باقری از خیرین خواست: این شهرستان محروم توجه ویژه ای داشته باشند.

امام جمعه ریگان نیز در این مراسم با تبریک آغاز بهار تعلیم وتربیت، سنگر علم را یک سنگر دفاعی دانست و گفت: اگر علم و دانش در مسیر صحیح استفاده شود، این علم شهدای کربلا و دفاع مقدس و اگر در مسیر غیر صحیح استفاده شود داعش را رقم می زند .

حجت الاسلام علی رنجبر ماهانی افزود: شما دانش آموزان باید در زمینه علمی تلاش کنید تا به کسب مدارج علمی نائل شوید .

رئیس اداره برنامه ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره کل اموزش وپرورش استان در این مراسم گفت: در استان کرمان بالغ بر 240واحد آموزشی زیر 5 نفر دانش اموز دارد که این توجه خاص اداره کل را به مناطق محروم جهت فراگیری علم ودانش نشان می دهد.

رضا همت پور افزود: برای اولین بار در استان کرمان مدرسه کار آفرینی در استان راه اندازی شد.

وی تصریح کرد: در استان کرمان همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید، بیش از 7200 مدرسه کار تعلیم وتربیت را آغاز می کنند.

در شهرستان ریگان بیش از 12هزار دانش آموز در 115 واحد آموزشی سال تحصیلی جدید را آغاز کردند.

انتهای پیام/ب

آغاز تحصیل بیش از 12هزار دانش آموز در ریگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.