همزمان با روز ملی غارپاک؛

غار‌ها و دره‌های مهم خراسان رضوی پاکسازی شدند

معاون فنی حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از پاکسازی غار‌ها و دره‌های مهم به همت اعضای انجمن غار و غارشناسی خراسان رضوی و کارگروه‌های غارنوردی، دره نوردی و حفظ محیط کوهستان استان خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، سعید پشم چی گفت: دو غار بیمارآب واقع درمنطقه کوشک ازتوابع شهرستان مشهد و مزدوران واقع در منطقه سرخس و نیز دره کنگ واقع در شهرستان طرقبه و شاندیز، به سرپرستی باشگاه کاوشکران مشهد از وجود زباله پاک شد.

وی افزود:غار بزنگان نیز در منطقه سرخس به سرپرستی انجمن غار وغارشناسی استان همزمان با روز ملی غار‌ها پاکسازی شد و غار مغان واقع در منطقه روستای مغان به سرپرستی باشگاه آزادگان، دره هفت حوض واقع در منطقه خلج به سرپرستی باشگاه احد، ودره اندرخ واقع در جاده کارده به سرپرست هیئت کوهنوردی کارگران با حضور شرکت کنندگان حرفه‌ای کوه و غارنورد از زباله‌های پراکنده پاک گردید.

دبیر کارگروه غارشناسی گفت:دره آبقد در منطقه چناران به سرپرست باشگاه ایثار، دره امرودک درمنطقه مشهد چناران به سرپرستی گروه حافظان طبیعت و دره اخلمد در منطقه چناران به سرپرستی کمپین حافظان طبیعت نیز پس از پاکسازی در فهرست دره‌های پاک دراستان قرار گرفتند.

وی درآغاز اجرای ویژه برنامه‌های پاکسازی غار‌ها و دره‌های استان طی سخنانی عنوان داشت: انچه درحال حاضر مهم است حفظ داشته‌های محیط‌های طبیعی است و این قبیل اقدامات با تاثیرات گسترده فرهنگی، می‌تواند بسیار موثر بوده و در جلب حمایت مردم از طبیعت موثرباشد.

وی ضمن اشاره به اینکه حضور مردم و مسئولان در صحنه برای حفظ سرمایه‌های ملی یک امر حیاتی است گفت: امروز ۱۰ برنامه مختلف در گوشه و کنار استان برای پاکسازی و حفظ غار‌ها و دره‌های مهم استان برگزار می‌شود که مهمترین اقدام برای جلب کانون توجه عمومی و حفظ امانت‌های ارزشمند الهی به شمار می‌رود.

 
انتهای پیام//ف.ج
 


پاکسازی غار‌ها و دره‌های مهم خراسان رضوی در روز ملی غارها

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.