برگزاری اولین کنگره ملی شعر عاشورایی در کرمانشاه

اولین کنگره ملی شعر عاشورایی "دروازه قافله عشق" نیمه اول آبان با حضور شاعران برجسته کشوری در شهرستان کنگاور برگزار می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت الاسلام رحیم جعفری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با اشاره به اعلام فراخوان اولین کنگره ملی شعر عاشورایی "دروازه قافله عشق" در تیرماه سال جاری، گفت: مهلت ارسال آثار به این کنگره تا 10 مهرماه ادامه دارد.

وی از برگزاری این کنگره ملی در شهرستان کنگاور خبر داد و بیان کرد: از آنجا که کرمانشاه استانی در مسیر عبور عتبات عالیات است و شهرستان کنگاور اولین شهرستان ورودی و اولین شهرستان میزبان زائران عتبات است، تصمیم بر این گرفته شد این کنگره ملی با نام "دروازه قافله عشق" نامگذاری شده و برگزاری آن در شهرستان کنگاور باشد.

جعفری با بیان اینکه کرمانشاه را به لحاظ توانایی شاعران آن "شیراز دوم" می‌نامند و این پتانسیل بالا یکی از دلایل برگزاری این کنگره در کرمانشاه است گفت: بیش از 60 اثر از سراسر کشور به دبیرخانه این کنگره  ارسال شده است و  تلاش داریم دبیرخانه دائمی کنگره را در شهرستان کنگاور راه‌اندازی کنیم تا در سال های آتی برگزاری این کنگره در استان استمرار یابد.

وی گفت: محورهای بخش اصلی کنگره شامل صفات و فضائل امام حسین(ع)، در باب قیام کربلا، طفلان حضرت زینب (س)، طفلان حضرت مسلم (ع)، یاران امام حسین(ع) و شهدای دشت کربلا و سایر مفاهیم مرتبط با قیام کربلا (به زبان فارسی و کُردی) می‌باشد  همچنین در بخش ویژه علاقمندان می‌توانند آثار خود را با موضوع «ایثار و شهادت با تاکید بر شهدای مدافع حرم (به زبان فارسی و کُردی)» ارسال کنند.

جعفری با بیان اینکه شرکت در کنگره محدودیت سنی ندارد، گفت: تمام سبک‌ها و قالب‌های شعری در این کنگره پذیرفته می‌شود و هر شاعر می‌تواند در هر بخش سه اثر ارائه کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه در پایان از علاقمندان خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر به پایگاه اطلاع رسانی کنگره به آدرس www.kgvr.farhang.gov.ir مراجعه کرده و یا با شماره تلگرامی 09186187715 ارتباط برقرار کنند.

 

انتهای پیام/ز

کرمانشاه میزبان کنگره ملی شعر عاشورایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.