نوریان در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رئیس‌جمهور به خوبی چهره‌ صلح‌طلب اما قدرتمند ایران را در سازمان ملل نشان داد

رئیس کمیته دفاعی مجلس گفت: رئیس‌جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل به خوبی چهره‌ صلح‌طلب اما قدرتمند ایران را نشان داد.

ووواردشیر نوریان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به سخنرانی رئیس جمهور کشورمان در مجمع سالانه سازمان ملل گفت: حجت‌الاسلام روحانی شب گذشته توانست چهره‌ای آرام، متین و منطقی اما استوار و محکم از جمهوری اسلامی ایران به نمایش درآورد.

رئیس کمیته دفاعی مجلس ادامه داد: وی در سخنان خود ضمن نقد و نفی خشونت، تروریسم و اعلام انزجار از تصمیمات و اقدامات غیرعقلایی و جنگ‌طلبانه آمریکا، نقطه مقابل اظهارات ترامپ را در مجمع سازمان ملل رقم زند.

وی با بیان اینکه فضای مجمع سازمان ملل کاملا متفاوت از سایر جلسات دیپلماتیک در عرصه‌های بین‌المللی است، اظهار کرد: فلسفه وجودی سازمان ملل برای جلوگیری از بروز جنگ و خشونت در دنیاست و براساس منشور این سازمان سالانه سران کشورهای دنیا برای تشریک مساعی درباره مسائل کلیدی همچون ایجاد صلح، امنیت، سیاست، حقوق بشر و... تشکیل جلسه می‌دهند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تاکید کرد: در چنین فضایی ترامپ یک سری ادعاهای تکراری را علیه جمهوری اسلامی ایران بیان کرد که تازگی نداشت اما طرح چنین اظهارات گستاخانه، بی‌ادبانه، غیرمنطقی و غیرقابل قبول رئیس جمهور آمریکا به عنوان یک کشور بزرگ و قدرتمند در این جلسه تازگی داشت.

نوریان بیان داشت: بسیاری از کشورهای اروپایی و آسیایی نسبت به سخنان وی واکنش‌ نشان داده و ایراد گرفتند.

نماینده مردم شهرکرد گفت: روحانی در چنین فضایی که رئیس جمهور آ‌مریکا بسیار عریان با لفاظی‌ اتهام‌هایی را مغایر با اساسنامه سازمان ملل علیه ایران بر زبان راند، توانست به خوبی چهره‌ای منطقی، صلح‌طلب، قدرتمند و استوار از کشوری که خود قربانی تروریسم و جنایات سازمان یافته به سردمداری آمریکا بوده را نشان دهد.

انتهای پیام/

 

بازخورد سخنرانی روحانی در مجمع عمومی سازمان ملل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار