ترامپ: واشنگتن ازسرگیری کمک‌های نظامی به مصر را بررسی می‌کند

رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش تصمیم ازسرگیری کمک‌های نظامی به مصر را بررسی خواهد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا اعلام کرد کشورش تصمیم از سرگیری برخی کمک های نظامی به مصر را که پیشتر به حال تعلیق درآمده بود، بررسی می کند.

وی در ابتدای نشست با همتای مصری خود عبدالفتاح سیسی در پاسخ به این پرسش که آیا آمریکا کمک های نظامی به مصر را از سرخواهد گرفت، گفت: قطعا ما این مسأله را بررسی خواهیم کرد.

گفتنی است واشنگتن ماه گذشته میلادی کمک ها به مصر به ارزش 95.7 میلیون دلار آمریکا را متوقف کرد. همچنین پرداخت کمک های دیگر به ارزش 195 میلیون دلار آمریکا را به سبب نگرانی ها از مسأله حقوق بشر در مصر به تعویق انداخت. این در حالی است که دولت آمریکا کمک های نظامی اضافی به ارزش 56.7 میلیون دلار و کمک های اقتصادی به ارزش 30 میلیون دلار را به کشورهای دیگر اختصاص داد.

گفتنی است ارزش این کمک های آمریکا به مصر نسبت به آنچه این کشور در طول تاریخ دریافت کرده، بسیار ناچیز است؛ چرا که طبق گزارشی که در ماه مارس منتشر شد، مصر از سال 1948 تا سال 2016 کمک هایی به ارزش 77.4 میلیارد دلار از آمریکا دریافت کرده که از این میان 1.3 میلیارد دلار آن از سال 1987 کمک های نظامی بوده است.

باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا سال 2013 برخی کمک های نظامی را به مصر به حال تعلیق درآورد. اوباما اعلام کرد این تعلیق تا زمانی که مصر «تحولی معتبر» به سوی دموکراسی نداشته باشد، ادامه خواهد داشت؛ اما سال 2015 کمک های نظامی را به مصر به بهانه آنکه به نفع امنیت ملی آمریکاست، از سر گرفت.

انتهای پیام/

 

کمک‌های نظامی آمریکا به مصر از سرگرفته می‌شود

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار