دوخت 5 هزار دست لباس برای همایش شیرخوارگان بافق

مسئول عترت خواهران هیئت رزمندگان اسلام بافق از دوخت 5 هزار دست لباس برای همایش شیرخوارگان بافق خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛  بتول مرادی زاده مسئول عترت خواهران هیئت رزمندگان اسلام شهرستان بافق گفت: چهارده سال از برگزاری همایش شیرخوارگان می‌گذرد و در شهرستان بافق دوازدهمین سال است که این همایش برگزار می‌شود.

مرادی زاده در خصوص تهیه لباس شیرخوارگان بیان داشت: دو ماه قبل از محرم پارچه تهیه و در سه کارگاه دوخت لباس در شهرستان پارچه توزیع و اول ذی‌القعده برش و دوخت لباس شروع می‌شود.

وی افزود: روز تولد حضرت معصومه (س) همایش جهانی شیرخوارگان در مشهد مقدس برگزار می‌شود و از سراسر کشور و حتی کشورهایی که برگزارکننده این همایش هستند در این مراسم شرکت می‌کنند. در این همایش درخواست پارچه، نذر نامه و سربند داده و باقیمتی مناسب در اختیار هیئت قرار می‌گیرد البته بعضی از افراد بنا بر نذری که دارند پارچه تهیه می‌کنند و در اختیار هیئت رزمندگان قرار مدهند.

مرادی زاده در رابطه بازمان برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان تصریح کرد: در اولین جمعه ماه محرم مراسم جهانی شیرخوارگان همزمان با 4 هزار و 500 نقطه در کشور، 5 قاره جهان و شهرستان بافق در 17 نقطه این همایش برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تمام این مکان‌ها زیرمجموعه هیئت رزمندگان شهرستان هستند و پارچه، لباس متبرک، سربند و ... از طرف این هیئت تأمین می‌شود و حتی برای سیریز، قطرم، شادکام، برکوئیه و شیطور و بسیاری از روستاهای اطراف شهرستان پارچه و یا لباس دوخته‌شده فرستاده می‌شود.

مسئول عترت خواهران هیئت رزمندگان اسلام شهرستان در خصوص تعداد لباس دوخته‌شده در سال جاری خاطرنشان کرد: امسال 5 هزار لباس در سه کارگاه در سطح شهرستان دوخته و بسته‌بندی‌شده است.

معصومه مقنی مسئول کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان در روستای مبارکه عنوان داشت: 10 سال است که درزمینهٔ دوخت لباس شیرخوارگان فعالیت می‌کنم قبل از آن ناراحتی اعصاب داشتم و به لطف حضرت علی‌اصغر (ع) شفا پیدا کردم و از همان زمان نذر کردم تاز مانی که زنده هستم خدمت گذار اهل‌بیت (ع) باشم و هرگز در این راه احساس خستگی نکردم.

انتهای پیام/ ی

همایش جهانی شیرخوارگان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.