مدیرکل بنیاد حفظ آثار کردستان:

کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش است

مدیرکل بنیادحفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان گفت: کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش ، مهد فرهنگ و تمدن است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،سردار مراد حسنی مدیرکل بنیاد حفظ و آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان صبح امروزدر نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به اینکه پاسداشت یاد شهدای دفاع مقدس امسال با ماه محرم همزمان شده است گفت: رزمندگان ما هم همانند امام حسین(ع)  پیروزی خون  بر شمشیر را شعار خود ساختند و جان خود را در دوران دفاع مقدس تقدیم نظام جمهوری اسلامی ایران کردند.

وی افزود: کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش و مهد فرهنگ و تمدن است که ما باید در حفظ و نشر این ارزش ها کوشا باشیم.

سردار حسنی اتحاد، همدلی و همبستگی مردم را باعث پیروزی ما در هشت سال دفاع مقدس دانست و بیان کرد: به گفته مقام معظم رهبری دفاع مقدس یک گنجینه است که باید در زمینه های مختلف از این گنجینه ها بهره مند شویم.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان در ادامه گفت: امروزه ما از این گنجینه ها در بحث انرژی هسته ای، موشک های دوربرد و در زمینه های عمرانی و کشاورزی عملکرد های مناسبی داشته ایم.

وی به برگزاری ۵۰۰ برنامه به مناسبت هفته دفاع مقدس درسطح استان اشاره کرد و افزود: این برنامه ها شامل همایش پیاده روی خانوادگی، مراسم رژه نیروهای مسلح، دیدار فرمانده هان با نماینده ولی فقیه، اعزام اکیپ های درمانی به مناطق محروم ومرزی، برگزاری یادواره شهدا، نمایشگاه، شب شعر و خاطره، مسابقات مختلف فرهنگی و هنری است.

سردار حسنی  گفت: غبار روبی و عطر افشانی مزار شهدا، افتتاح پروژهای عمرانی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، همایش تجلیل از زنان ایثارگر و حضور فرماندهان و پیشکسوتان هرشب در برنامه زنده تلویزیونی ازشبکه استانی از دیگر برنامه های تدارک دیده شده در طول هفته دفاع مقدس است

وی بیان کرد: در طی این هفته از ٨ کتاب که در حوزه دفاع مقدس چاپ شده است رونمایی خواهیم کرد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان کردستان بابیان اینکه ۷ یادمان دوران دفاع مقدس در سطح استان وجود دارد افزود: طی چند ماه گذشته ۱۵۷ هزار نفر از این یادمانخوبه ها بازدید کرده اند که در مهر و آبان امسال کاروان های دانش آموزی نیز از این یادمان ها بازدید خواهند کرد.

سردار حسنی به سفر ۵۰۰ هزار نفر در قالب کاروان راهیان نور به استان کردستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد ۶۰ هزار نفر از باشگاه افسران بازدید کرده اند.

وی همچنین از حضور همیشگی اصحاب رسانه درطی دوران هشت سال دفاع مقدس و عرصه های مختلف تجلیل و قدردانی کرد.

 

کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش است

کردستان سرزمین مجاهدت های خاموش است


انتهای پیام/ م


اعلام برنامه های هفته دفاع مقدس در استان کردستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.