نماینده مردم ایران در مجلس:

تایباد می‌تواند نقش مهمی در تجارت و توریسم درمانی با افغانستان داشته باشد

جهان‌آبادی گفت: تجار و مسافران افغانستانی برای مسافرت به دیگر نقاط کشور و سایر کشورها نیازمند فرودگاه در تایباد هستند.

تایباد می‌تواند نقش مهمی در تجارت و توریسم درمانی با افغانستان داشته باشدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، «جلیل رحیمی‌جهان‌آبادی» نماینده مردم تایباد، تربت‌جام و باخرز در مجلس ایران در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی تایباد که با حضور استاندار خراسان رضوی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: برای ایجاد امنیت پایدار در مرز نیازمند دو فاکتور اساسی است که یکی اشتغال پایدار که سبب تولید و اشتغال و حفاظت از مرز شده و دیگری ایجاد شرایط برابر در فعالیت‌ها و فرصت‌های مرز برای مردم است.

وی با یادآوری اینکه خروج اتباع افغانستانی منبع درآمد خوبی برای شهرستان بوده و هم‌اکنون این مهم به مرز میلک منتقل شده است، افزود: باید تلاش شود تا در بخش کشاورزی در شهرستان تایباد تغییر الگوی کشت با قوت گذشته به انجام رسد.

نماینده مردم شهرستان‌های تایباد، تربت‌جام و باخرز در مجلس شورای اسلامی ایران عنوان کرد: شهرستان نیازمند صنایع تبدیلی است، سالانه 47 تن زعفران شهرستان به صورت فله از تایباد خارج می‌شود، بنابراین برای بسته‌بندی و برندسازی آن و ارائه به بازارهای جهانی نیاز به اعتبارات ویژه‌ای است.

وی یکی از نیازهای اساسی شهرستان را راه‌اندازی فرودگاه برشمرد و گفت: تجار و مسافران افغانستانی برای مسافرت به دیگر نقاط ایران و همچنین سایر کشورها نیازمند فرودگاه در شهرستان مرزی تایباد هستند.

رحیمی‌جهان‌آبادی عنوان کرد: با راه‌اندازی صنعت گندله‌سازی در مرز تایباد برای استخراج معادن آهن ایران و افغانستان، به مردم در بحث اشتغال کمک خواهد کرد.

وی یکی از ظرفیت‌های مهم شهرستان مرزی تایباد را توریست‌درمانی ذکر کرد و ادامه داد: شهرستان تایباد به ساخت بیمارستان 160 تختخوابی برای معالجه بیماران ایرانی و افغانستانی نیازمند است، چراکه با راه‌اندازی این بیمارستان علاوه بر جذب درآمد برای کشور و منطقه، بیماران افغانستانی دیگر نیاز به رفتن به کشور هندوستان را نخواهند داشت.

/انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار