مدیرکل محیط زیست اردبیل:

شکار در ۱۷.۵ درصد مساحت اردبیل ممنوع است

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: ۱۷.۵ درصد مساحت استان اردبیل جزو مناطق شکار ممنوع محسوب می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، محمد خداپرست  مدیرکل محیط زیست اردبیل صبح امروز در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر قشر بسیج کارمندان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل گفت: مشارکت در حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از تخریب و آلودگی محیط زیست از مصادیق امر به معروف و نهی از منکر است که امیدواریم همگان به این موضوع توجه داشته باشند.

وی افزود: وظیفه ما نیز خدمات‌رسانی مطلوب به مردم و برطرف کردن مطالبات و خواسته‌های آنان است که اگر بتوانیم به این مهم دست یابیم به طور حتم به فریضه امر به معروف و نهی از منکر عمل کرده و در این زمینه موفق بوده‌ایم چرا که این موضوع از اهمیت بسزایی برخوردار است و باید مورد توجه واقع شود.

مدیرکل حفاظت از محیط زیست استان اردبیل گفت: در حال حاضر7.8 درصد مساحت استان جزو مناطق تحت مدیریت است و 17.5 درصد مساحت استان اردبیل جزو مناطق شکار ممنوع محسوب می‌شود که حفظ و نگهداری از این مناطق مهم‌ترین وظیفه‌ای است که بر عهده داریم و باید در این زمینه هوشیاری کاملی داشته باشیم.

خداپرست بیان کرد: با هدف حفظ و نگهداری از محیط زیست هم‌اکنون 11 پاسگاه محیطبانی در سطح استان به طور شبانه‌روزی از میراث طبیعی و تنوع زیستی استان حفاظت می‌کنند که تمامی این اقدامات شایسته تقدیر و قدردانی است و امیدواریم که این تلاش‌ها به همین منوال تداوم یابد.

وی تصریح کرد: خشکسالی به عنوان یک خطر جدی استان را تهدید می‌کند که به همین منظور نیاز است تغییر در الگوی مصرف مورد توجه همگان و به ویژه کشاورزان قرار بگیرد و کشاورزان با تغییر الگوی کشت برای مقابله با بحران کم‌آبی اقدامات اساسی و لازم را مبنای کار قرار دهند.

سرهنگ پاسدار وحید جمشیدی مدیر سازمان بسیج کارمندان سپاه حضرت عباس(ع) استان اردبیل نیز بیان کرد: نیازمند توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست و مشارکت بسیجی برای حفظ و نگهداری از منابع طبیعی هستیم که این موضوع برای ما از اولویت بالایی برخوردار است و باید مورد توجه واقع شود.

 

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ی

 

ممنوعیت شکار در اردبیل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.