تاکید ایجاد روابط تجاری و اقتصادی میان افغانستان و اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس این اتحادیه

پییر مایادون سفیر و رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا با سرور دانش معاون رئیس‌جمهور افغانستان دیدار کرد.

تاکید ایجاد روابط تجاری و اقتصادی میان افغانستان و اتحادیه اروپا در دیدار با رئیس این اتحادیهبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پییر مایادون سفیر جدید و رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان، با استاد سرور دانش معاون رئیس جمهور، دیدار و گفتگو کرد.

معاون رئیس جمهور دراین دیدار، ضمن ابراز سپاس از تلاش های نماینده پیشین اتحادیه اروپا در افغانستان، گفت که اتحادیه اروپا یکی از همکاران اصلی حکومت افغانستان می باشد و مردم ما از همکاری های اتحادیه اروپا در راستای تأمین امنیت، نهادینه سازی دموکراسی، انکشاف اقتصادی و رفاه اجتماعی در افغانستان، سپاسگزار است.

معاون رئیس جمهور، با اشاره به ظرفیت افغانستان در بر قراری روابط تجاری و اقتصادی میان کشورهای منطقه، مخصوصا جنوب آسیا و آسیای میانه، به ایجاد روابط تجاری و اقتصادی میان افغانستان و اتحادیه اروپا نیز تأکید کرد و آن را برای توسعه اقتصادی در افغانستان مهم و مؤثر خواند.

سرور دانش با بیان این که رشد تحصیلات عالی در دانشگاه های افغانستان از لحاظ کمی پیشرفت خوبی داشته است، گفت که تحصیلات عالی افغانستان از لحاظ ارتقاء کیفیت و تخصص، نیازمند همکاری بیشتر کشورهای عضو اتحادیه اروپا می باشد که می بایست به صورت فراهم شدن زمینه بورسیه های تحصیلی بلند مدت و همکاری متقابل با پوهنتون های افغانستان، به این مسئله توجه بیشتر صورت گیرد.

معاون رئیس جمهور، با اشاره بر اراده جدی حکومت وحدت ملی در مبارزه با فساد اداری و تقویت حاکمیت قانون در افغانستان، بر همکاری و هماهنگی بیشتر میان بخش حاکمیت قانون اتحادیه اروپا و یوناما با نهادهای عدلی و قضایی حکومت افغانستان تأکید ورزید.

سرور دانش همچنین اظهار داشت که چالش ها فرا روی برگزاری انتخابات سال آینده تا حدودی زیادی حل شده است و به جز تعیین حوزه های رأی دهی، دیگر مشکل خاصی وجود ندارد. ایشان افزود که بودجه انتخابات نهایی شده است و پروسه تدارکاتی برای خرید تجهیزات تکنولوژی انتخاباتی نیز در جریان کار می باشد.

پییر مایادون سفیر و رئیس نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان نیز بر ایجاد روابط تجاری و اقتصادی میان افغانستان و اتحادیه اروپا تأکید کرد و وعده سپرد که در این زمینه با تجاربی که از قبل در برخی از کشور های آسیایی داشته است، بیشتر تلاش خواهد کرد.

پییر مایادون اتحادیه اروپا را در تأمین صلح و امنیت دائمی در افغانستان، مصمم خواند و امادگی اتحادیه اروپا، برای همکاری بیشتر در زمینه برگزاری انتخابات آینده افغانستان را، ابراز داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار