نتانیاهو در سازمان ملل: توافق هسته‌ای ایران را یا اصلاح کنید یا دور بیندازید

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به تکرار گزافه گویی‌های خود علیه ایران پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل به تکرار ادعاهای واهی خود علیه ایران پرداخت.

نتانیاهو در ابتدای سخنرانی خود گفت: شاهد انقلابی در بهبود جایگاه اسرائیل در جهان هستیم. جهان به اهمیت اسرائیل پی برده است. من امسال به کشورهایی رفتم که تاکنون نرفته بودم. بعد از سالها دنیا در حال در آغوش گرفتن اسراییل است! فقط من به قطب شمال نرفته ام اما شنیده ام که پنگوئن ها هم طرفدار اسراییل هستند!

نتانیاهو افزود: هر کس اسراییل را به رسمیت نشناسد یعنی با یهودیت مخالف است. من مطمئن هستم انقلابی که در روابط اسراییل با جهان شکل گرفته در سازمان ملل هم رخ خواهد داد. من مطمئن هستم که با پرزیدنت ترامپ شرایط سازمان ملل به نفع اسراییل تغییر خواهد کرد.

نخست وزیر اسرائیل گفت: ما باید در سازمان ملل درباره واقعیت ایران هم سخن بگوییم. من سالها با سازمان ملل بوده ام و می‌توانم بگویم هیچ سخنرانی تا امروز به اندازه سخنرانی ترامپ شجاعانه نبود. ایران هر روز وعده می دهد که اسراییل را نابود می‌کند. فرمانده ارتش این کشور نیز چند روز پیش این موضوع را تکرار کرد.

نتانیاهو مدعی شد: معتقدیم که محدودیت هایی که بر توافق هسته ای ایران اعمال شده موقتی هستند و چند سال آینده به طور اتوماتیک رفع خواهند شد. من همان زمان هشدار دادم زمانی که این محدودیت ها رفع شود ایران دوباره بر منطقه سایه خواهد انداخت و در آن زمان چندین برابر قادر به ساخت سلاح هسته ای خواهد بود. تصور کنید که چندین بمب هسته ای در دست یک امپراتوری اسلامی باشد. چه اتفاقی خواهد افتاد. اگر این توافق تغییر نکند همان مسیری را خواهد رفت که توافق کره شمالی رفت. بنابراین یا این توافق را اصلاح کنید یا آن را دور بیندازید.

نتانیاهو در ادامه گزافه‌گویی‌های خود گفت: بر ایران فشار بیاورید تا برنامه هسته ای خود را برای همیشه کنار بگذارد. محدودیت های هسته‌ای ایران را همیشگی کنید. اما مساله مهم دیگر برنامه موشکی این کشور است. بعضی ها می گفتند توافق هسته ای رفتار ایران را تغییر خواهد داد اما من نه آن زمان نه اکنون با آن موافق نیستیم. روزی که محدودیت ها به پایان برسد ایران همه منطقه را فتح خواهد کرد. ایران وعده داده است که نور اسراییل را خاموش کند اما نور اسراییل هیچ وقت خاموش نخواهد شد. آنهایی که ما را تهدید به نابودی می کنند خودشان را در معرض نابودی قرار می دهند. ما با ارتشمان جلوی آنها را می‌گیریم.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی افزود: تا زمانی که ایران دشمن اسراییل باشد اسراییل هم سرسخت ترین دشمن ایران خواهد بود. اجازه نمی‌دهیم ایران در سوریه در نزدیکی مرزهای ما پایگاه نظامی ایجاد کند.اسراییل در مقابله با ایران تنها نیست. کشورهای بسیاری از جمله کشورهای عرب همراه ما هستند. اتحاد اسراییل و آمریکا هیچ زمان تا این اندازه قوی نبوده و ما قدردان پرزیدنت ترامپ و نماینده این کشور در سازمان ملل هستیم. صد سال پیش اعلامیه بالفور آرزوی هرتزل برای تاسیس یک کشور برای یهودیان را محقق کرد. تئودور هرتزل حضرت موسی تاریخ معاصر ما بود که ما را از آوارگی نجات داد.

انتهای پیام/

 سخنرانی نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مجمع عمومی سازمان ملل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Qatar
سعید
۱۱:۲۲ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
اقا نتانیا... اریشگر بیارم اصلاحش کنیم یا ولش کنیم مثل کره بشیم بعد با موشک اتمی تحدیدت کنیم....کدامش
آخرین اخبار