تاکید موگرینی بر لزوم پایبندی بر برجام در دیدار با پنس

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با معاون رئیس‌جمهور آمریکا بر کارآمدی برجام و لزوم پایبندی همه طرف‌ها به آن تأکید کرد.

تاکید موگرینی بر لزوم پایبندی بر برجام در دیدار با پنسبه گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری شبکه العالم، فدریکا موگرینی -- مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا -- در دیدار با مایک پنس، معاون رئیس‌جمهور آمریکا بر کارآمدی برجام و لزوم پایبندی همه طرف‌ها به آن تأکید کرد.

بر این اساس، موگرینی می‌گوید با پنس دیدار و درباره توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 (برجام) گفت‌وگو کرده است.

در بیانیه‌ای که روی وب‌سایت اتحادیه اروپا قرار گرفته آمده است: در مباحثات مربوط به ایران که قبل از نشست سطح وزرا درباره اجرای توافق هسته‌ای ایران برگزار شد، مسئول سیاست خارجی (موگرینی) تأکید کرد که برجام کارآمد است و ایران طبق آنچه آژانس در هفت گزارش تأیید کرده به تعهداتش پایبند بوده است.

مطابق این بیانیه، موگرینی همچنین تصریح کرد: بنابراین تداوم اجرای کامل و موثر این توافق و تمامی بخش‌های آن توسط تمامی طرف‌ها اهمیت دارد.

موگرینی در این دیدار با مقام آمریکایی درباره تحولات مربوط به کره شمالی هم بحث و تبادل نظر کرد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر ضرورت توقف برنامه موشکی و هسته‌ای کره شمالی تأکید کرده و گفته بروکسل فشار دیپلماتیک و اقتصادی بر این کشور را ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/

دیدار موگرینی و پنس 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار