معاون کمیته امداد :

همه مددجویان مناطق محروم سیستان و بلوچستان دارای بیمه تکمیلی هستند

معاون کمیته امدادسیستان و بلوچستان گفت: همه خانوارهای مددجوی ساکن در مناطق محروم و روستایی استان شامل ۹۷ هزار خانوار تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند.

 همه مددجویان مناطق محروم سیستان و بلوچستان دارای بیمه تکمیلی هستند به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، و به نقل از روابط عمومی کمیته امداد سیستان و بلوچستان، اسماعیل بذرافشان با اشاره به ارایه خدمات اجتماعی و حمایتی کمیته امداد برای توانمندسازی نیازمندان در سال جاری، اظهار داشت: حوزه حمایت و سلامت خانواده این نهاد طبق بودجه سال 96 موظف شده در بستر الکترونیک امکان حصول نتیجه از پوشش بیمه‌های اجتماعی مددجویان را پیگیری کند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه توجه ویژه کمیته امداد به مناطق محروم برای سرمایه‌گذاری بیشتر در توانمندسازی مددجویان است، افزود: یکی از سیاست‌های حمایتی این نهاد به منظور هدایت خدمات و اعتبارات به سمت مناطق محروم، پوشش بیمه‌ای نیازمندان تحت حمایت روستایی از طریق بیمه سلامت ایران است.

وی با اشاره به اینکه تا پایان 5 ماه نخست سال جاری حق بیمه مددجویان از سوی کمیته امداد استان به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت شده، ادامه داد: هم‌اکنون 6 هزار و 633 خانوار از خدمات بیمه‌های اجتماعی برخوردار بوده و 5 هزار 120 خانوار استان بیمه شده صندوق روستاییان و عشایر هستند.

بذرافشان با اشاره به اینکه بیمه تکمیلی و پایه به همه مددجویان تعلق می‌گیرد، یادآور شد: بر اساس توافقات انجام شده پس از 10 سال سابقه بیمه، زنان سرپرست خانوار حداکثر 55 سال که تحت پوشش بیمه قرار دارند بازنشسته می‌شوند و مستمری بازنشستگی دریافت می‌کنند.

معاون کمیته امداد سیستان و بلوچستان بیان کرد: 13 هزار و 486 خانوار شامل زنان سرپرست خانوار، مجریان طرح‌های اشتغال و خودکفایی که خویش فرما مشغول کار بوده عضو بیمه تامین اجتماعی هستند تا در طول زندگی از مزایای آن بهره‌مند شوند.

انتهای پیام/ع

97 هزار خانوار تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار گرفته‌اند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار