آمریکا محدوده سبز امنیتی کابل را گسترش می‌دهد

منطقه جدید سبز امنیتی، تقریبا تمام سفارتخانه‌های کشورهای غربی، وزارت‌های کلیدی دولت افغانستان و مقر فرماندهی نظامی ناتو و آمریکا را دربر خواهد داشت.

آمریکا محدوده سبز امنیتی کابل را گسترش می دهدبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ایالات متحده آمریکا قصد دارد منطقه سبز امنیتی در کابل، پایتخت افغانستان  را توسعه دهد.

پس از اجرای این طرح، کارمندان سفارت این کشور برای رفتن به پایگاه های نظامی آمریکا در خارج از محدوده فعلی امنیتی کابل، نیاز به بالگرد نخواهند داشت.

در گزارشی که روزنامه نیویارک تایمز به تازگی منتشر کرده، آمده است که توسعه منطقه سبز امنیتی کابل یک پروژه بزرگ است و قرار است برای دو سال آینده، چهره مرکز این شهر ۵ میلیون نفری تغییر کند.

منطقه جدید سبز امنیتی، تقریبا تمام سفارتخانه های کشورهای غربی، وزارت های کلیدی دولت افغانستان و مقر فرماندهی نظامی ناتو و آمریکا را در بر خواهد داشت.

 این روزنامه آمریکایی نوشت: این پروژه بزرگ آمریکا در کابل نشان دهنده یک سرمایه‌گذاری دراز مدت در افغانستان است و براساس محافظه‌کارانه ترین پیش بینی‌ها، دولت ترامپ می‌خواهد ۱۵ هزار سرباز آمریکایی را تا سال ۲۰۲۰ در افغانستان حفظ کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، افغانستان ، کابل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار