ایمانی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد:

پرداخت مطالبات گندمکاران تا سال آینده ادامه دارد

رییس بنیاد توانمندسازی گندمکاران گفت: پیش بینی می‌شود که پرداخت مطالبات گندمکاران از محل فروش گندم و آرد به طور متوسط هر هفته ۱۰۰ میلیارد تومان، تا برداشت سال آینده طول بکشد.

پرداخت مطالبات گندمکاران تا سال آینده ادامه دارد/ رفع نگرانی کشاورزان با عرضه گندم در بورس کالاعلیقلی ایمانی رییس بنیاد توانمند سازی گندمکاران در گفتگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه نیازی به واردات گندم نداریم، اظهار کرد: با توجه به خشکی و سرمای هوا در ابتدای فصل کشت، پیش بینی می شود که تولید گندم به نسبت سال گذشته با کاهش 20 درصدی به رقم بالای 9 میلیون تن برسد.

ایمانی با بیان اینکه کشت گندم برای سال زراعی جدید در مناطق سردسیر آغاز شد، افزود: با وجود آنکه بخش قابل توجهی از مطالبات گندمکاران پرداخت نشده است ، این امر تاثیر منفی در تاریخ کاشت خواهد داشت.

به گفته وی علی رغم شرایط سخت اقلیمی، خودکفایی گندم استمرار دارد.

رییس بنیاد توانمندسازی گندمکاران ادامه داد: تا کنون 8 میلیون و 800 هزارتن گندم با ارزش بالغ بر 11 هزار و 700 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شد که حدود 3 هزار و 700 میلیارد تومان از این رقم به گندمکاران پرداخت نشده است.

وی تأکید کرد: پیش بینی می شود که پرداخت مطالبات گندمکاران از محل فروش گندم و آرد به طور متوسط هر هفته 100 میلیارد تومان، تا برداشت سال آینده طول بکشد و انتظار می رود برای پرداخت جامع مطالبات تا پایان فصل برداشت تدبیر خاصی اندیشیده شود.

ایمانی با بیان اینکه خواهان اجرای قانون خرید تضمینی هستیم، افزود: براساس مصوبه مجلس  شورای اسلامی ، نرخ خرید تضمینی گندم  باید مطابق نرخ تورم افزایش یابد که این امر سال گذشته لحاظ نشد.

وی در ادامه افزود:  حداقل نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زارعی جدید بر حسب نرخ تورم حداقل باید 1430 تومان اعلام شود.

رییس بنیاد توانمند سازی گندمکاران یادآور شد: در صورت فراهم بودن زیرساخت های لازم برای عرضه گندم در بورس ، گندمکاران دیگر دغدغه فروش محصول خود را ندارند که این امر علاوه بر کاهش بار مالی دولت، تسریع در پرداخت مطالبات را نیز به همراه دارد.

وی در خاتمه گفت: اجرای آزمایشی عرضه گندم در بورس کالا به سبب تاخیر واریز مطالبات از سوی بازرگانی دولتی، انتقاداتی را به همراه داشته است.

انتهای پیام/

 عرضه گندم در بورس کالا، دغدغه کشاورزان را رفع می‌کند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
همه ما کشاورزان زیر بدهی بانکی هستیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۶
خود کفایی گندم از بین رفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۰ ۲۴ مهر ۱۳۹۶
سلام چرا هیچکس به فکر کشاورزان گندم کار نیست
-
ناشناس
۱۹:۵۸ ۱۸ مهر ۱۳۹۶
سلام من گندم کار استان زنجان هستم باگذشت چهار ماه از تحویل گندم به مسئولان هنوز نصف بیشتر پولمون مونده حالا از کجا بیاریم دوباره گندم بکاریم !!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۶ ۱۵ مهر ۱۳۹۶
خدا کمک کنه
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۱۸:۲۶ ۱۴ مهر ۱۳۹۶
سلام مسئولین محترم شما را بخدا کشاورزی با این پول دادن فلج میشود سه ماه از پول خبری نیست اقساط ادوات کشاورزیان تراکتور کمباین همه چیز در فصل برداشت میباشد اکنون دیر کرد می اره پول کود و گندم بذر اصلاح شده وگازگازوئیل رانداریم کشاورزان ماندن چکار کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
مگه میشه؟؟!
Iran (Islamic Republic of)
کشاورز بدبخت
۱۰:۰۱ ۰۸ مهر ۱۳۹۶
سلام تورو خدا پیگیری کنید، مطالبات گندمکاران استان همدان، بعد از گذشت سه ماه هنوز پرداخت نشده، و در حالی وارد سال جدید زراعی میشیم که پول نداریم کود و بذر بگیریم، و نمیدونیم با چک های برگشت خورده، و طلبکار دم در چیکار کنیم، من آخر هفته بخاطر بدهی دو میلیون تومانی در دادگاه در حال محاکمه میشم که صدو بیست میلیون تومن از دولت طلب دارم،آخه چرا کسی صدای مار نمیشنوه،؟ چرا به کسی به داد ما نمیرسه؟
آخرین اخبار