طی سال جاری ۶ پارک تفریحی شهر کابل بازسازی می‌شود

شهرداری کابل به‌ هدف بهسازی پارک‌های تفریحی شهر، چندی قبل برنامۀ بازسازی شش پارک تفریحی را روی دست گرفت.

طی سال جاری ۶ پارک تفریحی شهر کابل بازسازی می شودبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، پارک شهرنو، پارک مکروریان اول، پارک ساحهٔ سبز شمال و جنوب لیسهٔ مریم، پارک علاوالدین، پارک قلعهٔ احمدخان و پارک قلعهٔ فتوح طی سال جاری از سوی شهرداری بازسازی می‌شود.

شهردار کابل گفته کار ساخت باغ قلعۀ فتوح در ناحیۀ هفتم با حفظ ارزش تاریخی آن و نقشۀ جدید برای مبدل شدن به یک ساحۀ مصوون تفریحی و پارک مکروریان اول در امتداد دریای کابل، در حال ساخت و ساز می‌باشد.

قرار است پارک‌هایی که بعد از این از سوی شهداری کابل ساخته شوند با نصب وسایل بازی، سایه‌بان‌ها و چوکی‌ها، سنگ فرش پیاده‌روها، چمن‌های چهار فصلی و احاطۀ مصوون پارک مزین گردند.

شهرداری گفته بیش از ۱۰ پارک دیگر در نواحی مختلف که قرار است کار عملی آن در سال آینده اجرا گردد در حال مطالعه و تهیۀ اسناد تخنیکی و تدارکاتی آن می‌باشد.

قابل ذکر است رشد صنعت و افزایش جمعیت در شهر کابل، به ساخت و سازهای سودگرایانه منجر شده است که این ساخت و سازها به مسائل صحت شهروندان و تأمین حداقل نور و هوا در مناطق شهری توجهی نداشته و در نتیجه موجب آلودگی محیط زیست شده که نقش و اهمیت فضای سبز در زندگی شهری با ساخت و بهسازی پارک‌ها و ساحات سبز از سوی شهرداری کابل مورد توجه قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار