امام جمعه شبستر:

رسم و رسوم و عزاداری‌های سنتی مناطق مختلف حفظ شود

امام جمعه شبستر گفت: باید رسم و رسوم و عزاداری‌های سنتی مناطق حفظ شود .

رسم و رسوم و عزاداری‌های سنتی مناطق مختلف حفظ شودبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان،حجت‌الاسلام علی محمد‌زاده در نشست ویژه هماهنگی برای برگزاری مراسمات هفته دفاع مقدس شهرستان شبستر اظهار کرد: هفته دفاع مقدس، هفته عزت، اقتدار و مقاومت و شجاعت است.

وی افزود: هفته دفاع مقدس باید برای همیشه ماندگار باشد و اگر دنیا و استکبار جهانی امروز جرات مبارزه با نظام جمهوری اسلامی را ندارد در سایه ایثارگری‌ها و شهامت رزمندگان در دوران هشت ساله دفاع مقدس است.

امام جمعه شبستر با تاکید بر اهمیت بزرگداشت هفته دفاع مقدس افزود: هفته دفاع مقدس باید به عنوان شاخصه ملی گرامی داشته شود و میادین و مراکز اصلی شهرها به مطالب و تابلوهایی در ارتباط با دوران دفاع مقدس مزین شوند.

محمد‌زاده با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس، بازگشایی مدارس و ایام محرم‌الحرام تصریح کرد: باید رابطه بین مناسبت‌ها حفظ شود و از فرصت تقارن استفاده کنیم و مسئولین نیز در مورد تلاش کنند.

وی با اشاره به بازگشایی مدارس در اول مهر ماه ابراز کرد: در آموزش و پرورش باید در مسائل محتوایی دقت بیشتری شود و در بازگشایی مدارس محتواهایی در خصوص محرم و دوران دفاع مقدس ارائه شود.

امام جمعه شبستر با اشاره به توطئه‌های دشمنان در حوزه فرهنگی اظهار داشت: امروزه فضاهایی ایجاد شده که در اذهان نوجوانان و جوانان شبهات ایجاد می‌کنند و دشمنان هجمه‌های مختلفی ‌علیه نظام اسلامی دارند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران، تداوم فرهنگ عاشورایی است عنوان کرد: آنچه توانست در ملت ایران اسلامی، روحیه ایثارگری و مقاومت ایجاد کند الگو گیری از درس‌های امام حسین (ع) است.

‌محمدزاده با محکومیت جنایات ‌علیه مسلمانان مظلوم میانمار گفت: دشمنان برای اینکه اندیشه اسلامی در دنیا گسترش نیابد، تلاش می‌کنند و کشتار مظلوم مردم میانمار نیز در این راستاست و همه مسلمانان باید به این مردم مظلوم کمک کنند.

امام جمعه شبستر با تاکید بر برگزاری هرچه بهتر مراسمات عزاداری محرم الحرام اذعان کرد: مکتب امام حسین (ع) مکتب آرامش، امنیت، محبت، مودت و ایثار و غیرت است و هیئت‌های عزاداری باید  عزاداری‌ها به این نکات توجه کنند تا اصول حفظ شود.

وی ادامه داد: مکتب امام حسین (ع)، آزادی بخش و رهایی بخش است و باید از مسائلی که جزو عزاداری‌ها نیست، جلوگیری کرده و در عزاداری‌ها با رعایت نظم، رضایت خداوند متعال و مردم نیز کسب شود.

امام جمعه شبستر با بیان اینکه باید رسم و رسوم و عزاداری‌های سنتی محرم مناطق حفظ شود اظهار داشت: باید با برنامه‌ریزی‌های لازم در هیئت‌های حسینی در رعایت محرم و نامحرم تلاش شود.

انتهای پیام/ب

حفظ رسم و رسومات عزاداری های سنتی 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.