شب سینمای ایران در بابل

جشن شب سینمای ایران با قدردانی از سینماگرانی همچون فرهاد مهرانفر، هوشنگ گلمکانی و محمدعلی سجادی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری،  جشن شب سینمای ایران به همت انجمن فیلمسازان شمال و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و گروه هنر و تجربه در مجتمع فرهنگی سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل برگزار شد.

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران گفت : با تشکیل انجمن فیلمسازان شمال در ۲ سال اخیر برنامه ها و نشست هایی در شمال کشور برگزار شد.

وی افزود: پیشنهاد می کنم فیلمسازان نشست هایشان را هدفمندتر و موضوعی کنند و هر سال یک موضوع مبتلابه سینما را تعیین کرده و درباره آن بحث و تبادل نظر کنند تا مطالبات سینما به گوش مدیران فرهنگی برسد.

مدیرکل ارشاد استان مازندران تاکید کرد: یکی از موضوعاتی که لازم است بدان پرداخته شود این است که ریسک سرمایه گذاری در تولید فیلم در ایران بالای ۸۰ درصد است.

مهدی اکبری مدیر انجمن فیلمسازان شمال گفت: در یک سال اخیر همایش و کارگاههایی  برگزار و در جشنواره فیلم کوتاه رامسر مشارکت کردیم.

وی افزود: در حال حاضر دفتر انجمن را در تهران، گیلان و گلستان فعال کرده ایم و به مرور در دیگر استان‌ها نیز فعال خواهد شد.

در ادامه مراسم برگ زرین جشن شب سینمای ایران به فرهاد مهرانفر مستندساز تقدیم شد.

وی گفت: بحران آینده کشور ما بحران آب خواهد بود که همین امر باعث می‌شود روند مهاجرت به سمت اقلیم شمال افزایش یابد و همین مساله نیاز به آسیب‌شناسی دارد و یکی از وظایف ما فیلمسازان این است که با پژوهش بتوانیم اطلاعات درستی در اختیار مدیران قرار دهیم. من به عنوان یک مستندساز باید مسایلی از این دست را هشدار بدهم زیرا خود را نسبت به میراث آیندگان مسئول می دانم.

انتهای پیام/آ

پایان جشن شب سینمای ایران در بابل

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.