برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی «وقف چشمه همیشه جاری» در کردستان

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان از برگزاری اختتامیه پنجمین جشنواره بین‌المللی «وقف چشمه همیشه جاری» بخش هنرهای تجسمی فردا، ۲۸ شهریورماه در کتابخانه امام خامنه‌ای سنندج خبر داد.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی، با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره «وقف چشمه همیشه جاری» بخش هنرهای تجسمی در رشته‌های نقاشی، تصویرسازی و کاریکاتور گفت: با توجه به استقبال هنرمندان مهلت شرکت در پنجمین جشنواره تا پایان بهمن سال گذشته تمدید شد.

وی با اشاره به ارسال ۷۰۰ اثر هنرمندان کشور و بین‌المللی به دبیرخانه پنجمین جشنواره بین‌المللی «وقف چشمه همیشه جاری»بخش هنرهای تجسمی در کردستان خبر داد و افزود: در مراسم اختتامیه این جشنواره ۳۰ اثر برگزیده هنرمندان کشوری و بین‌المللی مورد تجلیل قرار می‌گیرند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کردستان بیان کرد: وقف، امور خیریه، نیکوکاری، نقد بر موقوفه خواری، فرهنگ سازی وقف مشارکتی، فرهنگ سازی وقف خرد، کمک موقوفات به حل نیازمندی‌های جامعه از موضوعات این جشنواره است.

وی عنوان کرد: حراست از موقوفات وقف و کودکان، وقف و ازدواج، وقف و پیشرفت علم، وقف و قرآن، وقف و مساجد، وقف و محیط زیست، وقف و اماکن متبرکه، وقف و درمان، وقف و نیازمندان، وقف و اقتصاد مقاومتی از سایر موضوعات این جشنواره است.

حجت الاسلام نوروزی با اشاره به آثار و برکات وقف در جامعه عنوان کرد: هنرمندان با نشان دادن آثار و برکات وقف در جامعه می‌توانند بهترین تبلیغ‌کنندگان وقف باشند و این عزیزان با خلق آثار خود باعث آگاهی بیشتر مردم از سنت حسنه وقف در جامعه می‌شوند.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای اولین بار به صورت بین‌المللی برگزار شد، یادآور شد: بهره‌گیری از ظرفیت و پتانسیل مفهومی و تکنیکی هنرمندان سراسر جهان در زمینه وقف، نگاهی به تعریف وقف بین کشورهای مختلف جهان درقالب هنر، معرفی اوقاف و امور خیریه کشور به عنوان یک نهاد فرهنگی بین هنرمندان جهان، تبلیغ و ترویج فرهنگ سنت حسنه وقف، کسب تجربه در خصوص برگزاری بین‌المللی جشنواره از اهداف افزودن این بخش به پنجمین جشنواره وقف چشمه همیشه جاری بود .

انتهای پیام/م

تجلیل از۳۰ اثر برگزیده هنرمندان کشوری و بین‌المللی درجشنواره بین‌المللی «وقف چشمه همیشه جاری»

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.