Face ID با عینک دودی هم کار می‌کند!/ راهکار اپل برای عدم سوءاستفاده از این فناوری

یکی از کاربران در ایمیلی به مهندس ارشد بخش نرم افزار اپل، در مورد Face ID سوالاتی را مطرح کرد که با پاسخ و راهکارهای جالبی رو برو شد.

Face ID با عینک دودی هم کار می‌کند!به گزارش خبرنگار حوزه دریچه فناوری گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ فیس آی‌دی، حسگر امنیتی است که اپل آن را به جای تاچ آی دی در آیفون X قرار داده است. زمانی که کاربر به گوشی خود نگاه می کند، این حسگر فعال می شود و شروع به بررسی و شناسایی چهره کاربران می کند.

حال این قابلیت جدید که جایگزین حسگر اثر انگشت در آیفون X شده است، باعث شده تا برای برخی از کاربران سوالاتی در مورد شیوه کار آن در شرایط خاص ایجاد شود. یکی از کاربران در ایمیلی به "کریگ فدریگی"، مهندس ارشد بخش نرم افزار اپل، در مورد میزان کارایی و امنیت Face ID سوالاتی را مطرح کرد که با پاسخ و راهکار های جالبی رو برو شد.

این کاربر در ایمیلی پرسید "فیس آی‌دی با عینک آفتابی هم کار می‌کند؟"

با بیشتر عینک‌ها کارمیکند ولی نه با همه آن ها. بیشتر عینک‌های آفتابی اجازه عبور میزان کافی نور مادون قرمز را می‌دهند، بنابراین فیس آی‌دی می‌تواند چشم‌های شما را حتی هنگامی که شیشه‌های عینک، مات می‌شوند، ببیند. این فناوری واقعا شگفت انگیز است.

اگر دزدی گوشی من را به سرقت ببرد و موقع فرار آن را جلوی صورتم بگیرد و قفل را باز کند، اپل برای این قضیه راهکاری اندیشیده است؟

دو روش وجود دارد: اگر به گوشی خیره نشوید، قفل آن باز نخواهد شد و همچنین اگر دکمه‌های کناری آیفون را فشار داده و نگه دارید، فیس آی‌دی به طور موقت غیرفعال می‌شود.

Face ID با عینک دودی هم کار می‌کند!

انتهای پیام/

راه حل اپل برای جلوگیری از سوء استفاده از فیس آی‌دی

برچسب ها: اپل ، آیفون ، آیفون 8
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
اين فناوري قبل از آيفون تو s8 سامسونگ استفاده شده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۷ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
من گوشيم لوميا 950 مايكروسافت هستش.2 ساله از اين فناوري(ويندوز هلو) دارم استفاده مي كنم.اما اپل يه جوري رفتار مي كنه كه انگار به يه فناوري كاملا جديد دست پيدا كرده.
آخرین اخبار