مرادی: اعتراضات نا به جا اعتماد به نفس داوران فوتبال را از بین می برد

کارشناس داوری معتقد است اعتراضات نا به جا و پی در پی باشگاه ها به داوری اعتماد به نفس داوران را از بین می برد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مسعود مرادی کارشناس داوری در گفت و گو با رادیو  پیرامون علت انتقادات به داوری ها در لیگ برتر و جام حذفی اظهار کرد: این حجم از انتقادات در شروع لیگ و جام حذفی کمی غیر منصفانه به نظر می رسد. داوری ما در حال پوست اندازی است و داوران جوان تری به میدان آمده اند. متاسفانه اعتراض در داوری اپیدمی شده است. فوتبال ما به سمت حرفه ای شدن می رود ولی بازیکنان ما داخل زمین اعتراض بی مورد می کنند و اخطارهای بی مورد می گیرند. وقتی مدیریت و تشکیلات تیم ها هجمه ایجاد کنند، اعتماد به نفس داوران جوان کشور کاهش می یابد.

او درباربه حضور برخی از داوران در لیگ ادامه داد: داورانی که در لیگ هستند باید به تجربه و آمادگی لازم برسند. سلسله مراتبی را طی کرده باشند و سپس به بالاترین سطح فوتبال یعنی لیگ برتر وارد شوند. البته این چرخه به طورکامل رعایت نمی شود و بعضی از داوران لیگ نباید در جایگاه فعلی خود باشند.

مرادی درخصوص لزوم حمایت فدراسیون از تصمیمات داوران بیان کرد: بی شک دانش و توانایی داوران ما در سطح آسیا بسیار خوب است. متاسفانه اگر تصمیمات داوران توسط تشکیلات فوتبال کشور به طور جدی حمایت نشود، داوران دچار استرس می شوند و شجاعت و آمادگی آن ها از بین می رود. متاسفانه وقتی بازیکن و مربی محروم می شوند، به ارکان های مختلف فدراسیون فشار می آورند تا اعمال نظر کنند و محرومیت را کاهش دهند که این موضوع باعث از دست رفتن شجاعت داوران می شود.

 

انتهای پیام/

 

اظهارات مرادی درباره انتقاد به داوری در لیگ فوتبال 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار