در آمد زایی خانوارهای مددجو با بهره برداری از نیروگاه خانگی

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه از بهره برداری از 400 نیروگاه کوچک خانگی در منزل خانوار‌های روستایی خبر داد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛رشید جلیلیان معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد امام خمینی(ره) استان کرمانشاه با بیان اینکه راه‌اندازی نیروگاه‌های کوچک خانگی(سازه خورشیدی یا پنل خورشیدی) به عنوان یکی از طرح‌های اشتغالزا برای خانواده‌های تحت پوشش از ماه‌ها پیش در دستور کار قرار گرفته، گفت: این طرح به خانوارهای تحت پوششی داده می‌شود که توانایی انجام کار دیگری نداشته باشند.

وی ادامه داد:در تفاهم نامه میان کمیته امداد استان و شرکت توزیع نیروی برق، برق تولیدی این نیروگاه‌های کوچک توسط شرکت توزیع خریداری می‌شود هر نیروگاه به طور تقریبی در طول سال 9000 کیلووات برق تولیدی را وارد مدار می‌کند.

جلیلیان اعتبار صرف شده برای ساخت هر نیروگاه کوچک را 25 میلیون تومان اعلام و بیان کرد: این اعتبار در قالب تسهیلات اشتغال به مددجویان داده شده و مدت زمان بازگشت سرمایه ساخت این نیروگاه  3.5 تا چهار سال است و هر نیروگاه ماهانه حدود یک میلیون تومان برای خانوارهای روستایی درامدزایی دارد.

این مسئول کاهش مهاجرت مددجویان از روستا به شهر، توسعه فرصت شغلی، کسب درآمد و تولید انرژی پاک و غیرآلاینده را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد.

 

انتهای پیام/ز

اشتغالزایی مددجویان با راهاندازی نیروگاه های خانگی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار