آغاز اجرای پروژه بین المللی منارید در سبزدشت بافق

فرماندار بافق گفت: پروژه بین المللی منارید در سبز دشت بافق آغاز شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛   در نشستی با حضور زاده رحمانی فرماندار بافق،آرن ریچارن ارزیاب بین اللملی سازمان ملل و مسولان ارزیاب کشور مباحثی در زمینه تعمیم پروژه بین المللی منارید در سبزدشت این شهرستان مطرح شد.

فرماندار بافق دراین نشست با ارزیاب های ملی و بین المللی ،پروژه منارید را مدیرت یک پارچه منابع طبیعی در منطقه خاور میانه عنوان کرد و گفت:این پروژه از سال 2010میلادی در چند استان و شهرستان های کشور درحال اجرا است.

 زاده رحمانی بیان کرد:سعی شده در این نشست تجربه سایر شهرستان ها را به بافق منتقل کنیم و بتوانیم این پروژه را در منطقه سبزدشت این شهرستان اجرا کنیم.

وی افزود:منطقه سبزدشت بافق شامل 40پارچه روستا و آبادی است که با مدیریت یک پارچه منابع طبیعی و منابع آبی این پروژه اجرا می شود.

فرماندار بافق هدف از اجرای این طرح را مدیریت منابع آبی و حفظ پوشش گیاهی عنوان و تصریح کرد: توسعه پایدار مبنی بر توانمند سازی جوامع محلی در سبزدشت از دیگر اهداف این طرح است.

زاده رحمانی بیان داشت:این روستا در زمینه توسعه و حفظ پوشش منابع طبیعی ظرفیت دارد و با منابع آبی بکر و دست نخورده آن می توانیم حداقل حفظ موجود و مدیریت مصرف در منابع آبی را در این زمینه داشته باشیم.

وی بیان کرد:مراتع منطقه سبزدشت به وسعتی بالغ 200هزار هکتار ، 250نوع گونه گیاهی را داراست که بهترین این گونه ها اشترک و انغوزه است.

انتهای پیام/ ی

توسعه و حفظ پوشش منابع طبیعی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.