کاتب در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رسیدگی به مشکل سپرده‌گذاران کاسپین زمان‌بر است/قوه مجریه و قضائیه پیگیری می‌کنند

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: بانک مرکزی در حال رسیدگی به مشکل سپرده‌گذاران کاسپین است اما فروش اموال زمان‌بر است.

غلامرضا کاتب عضو هیئت رئیسه مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در واکنش به اعتراض‌ها و تجمع‌های سپرده‌گذاران موسسه مالی کاسپین در برخی شهرها گفت: مجلس گزارش اعمال ماده 236 آیین‌نامه درباره پرونده موسسه مالی اعتباری کاسپین را به قوه قضاییه ارسال کرده است اما با این گزارش مشکل سپرده‌گذاران حل نمی‌شود.

وی ادامه داد: این موضوع مربوط به پیگیری و رسیدگی به متخلفان و فروش اموال در پرونده سپرده‌گذاران کاسپین است.

نماینده مردم گرمسار تأکید کرد: بانک مرکزی اکنون در حال رسیدگی به مشکل سپرده‌گذاران بوده که باید با فروش اموال این مؤسسات البته با هماهنگی قوه قضاییه و استفاده از منابع دیگر اموال مردم را تسویه کند.

کاتب با اشاره به جلسات میان دولت و مجلس برای حل مشکلات سپرده گذاران موسسات مالی و اعتباری غیرمجاز هم اظهار کرد: مشکل خاصی وجود ندارد که بخواهیم جلسه‌ای با دولت در این مورد داشته باشیم زیرا حل مسئله سپرده‌گذاران اکنون میان دو قوه مجریه و قضاییه در حال پیگیری و رسیدگی است.

عضو هیئت رئیسه مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چرا هنوز هم سپرده‌گذاران کاسپین در اعتراض به حل نشدن مشکلشان تجمع‌های اعتراضی برگزار می‌کنند، گفت: فروش اموال شرکت‌ها و مؤسسات زیر نظر کاسپین زمان می‌برد چراکه دادگاه باید برای هر کدام از آن‌ها حکم جداگانه ارائه کند.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مهناز
۰۹:۲۴ ۰۵ مهر ۱۳۹۶
اقاي كاتب يك سال ما دربه در هستيم تازه ميفرماييد محل مشكل سپرده گذاران كاسپين زمانبر هست يك ماه حقوق نگير ببينيم وضعيت زندگيتون چه جوري ميشه
Germany
ش
۱۷:۴۳ ۳۰ شهريور ۱۳۹۶
اردیبهش امسال جهت دریافت وام به کاسپین مراجعه کردم و با روی باز از بنده استقبال شد. امروز روفتم تشکل پرونده بدهم برای دریافت وام گفتند حسابها مسدود است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۰ ۲۹ شهريور ۱۳۹۶
...من وقتی شیون‌ها و ناله‌ها و نفرین‌های آن پیرزن مال از دست داده در شکایت از مؤسسه کاسپین را در فضای اجتماعی می‌شنیدم و می‌دیدم باور کنید
لرزیدم و نگران شدم
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۱:۴۳ ۲۸ شهريور ۱۳۹۶
1-چطور میشود یک موسسه غیرمجاز باحدود دو دهه به فعالیت غیر مجاز خود باحدود390شعبه درسراسرکشور فعالیت مالی انجام دهد خواهش میکنم مسئولان جلوی این موسسه غیر مجاز را بگیرند .
اگرجوانی بخواهد برای خود از طریق ایجاد یک مغازه تولید اشتغال کندازکلی فیلتر باید عبورکنددرغیر اینصورت فعالیت اقتصادی او ازطریق دستگاههای قانونی متوقف میشود.2-بانک ..... ازشهریور سال 94 تا اخر سال95 اقدام به کسر سود ازاصل سپرده مردم کرده است به بهانه دریافت سود خارج از عرف واینکه موسسه منحله قادر به پرداخت سود نیست درحالیکه همین موسسه ازاسفند 94 مجوزرسمی فعالیت ازبانک .... دریافت نموده است چرا باتوجه به دریافت مجوزرسمی بانک ..... توسط این موسسه بانک .... نظارتی برپرداخت سود غیر متعارف توسط این
موسسه نداشته است تابرای مردم ایجاد زیان مالی کند؟3-به گفته اقایان موسسه منحله قادر به پرداخت سود نیست پس چطور همین موسسه قادر به دریافت سودغیر متعارف ازسپرده گذاران بابت وامهای پرداختی به مردم میباشد؟مثلا سپرده گذاری ازبابت سپرده خود سود32درصدی دریافت مینموده است وازطرف موسسه 80درصد سپرده خودراوام گرفته باباز پرداخت 38درصدچطور میشود . ضمنا ازاول سال96 اصلا سودی به سپردها پرداخت نشده ولی همچنان دریافت سودهای غیر متعارف توسط موسسه ازمردم بابت وامهای دریافتی ادامه داردکه با این حساب 32درصد سود به سپرده دیگرپرداخت نمیشودواز ان طرف 38درصدبابت وامها از مردم دریافت میشود که بااین حساب سپرده گذاروام باسود 70درصد باید پرداخت میکند.4-علت اعتراض مردم درحال حاضر کسرکردن کلی ازمبالغ ازاصل سپرده مردم است.واگربانک ....بازهم خط اعتباری اختصاص بدهد وبازهم اصل سپرده مردم به انها پرداخت نشود بازهم دردی از دردمردم دوا نخواهدشد. از مسئولین دستگاه قضا وسایردستگاهها خواهمندم رسیدگی کنند وچاره ای بیندیشندتاانشاالله مشکل ما مردم حل شود. یاحق.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
بانک مرکزی ملزم است که سپرده های مردم در موسسه کاسپین را کامل پرداخت نماید
United States of America
سپرده گذار کاسپین
۱۴:۳۵ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
بانک مرکزی ملزم است که سپرده های مردم در موسسه کاسپین را کامل پرداخت نماید و در مقابل اموال و املاکی را که موجود است ضبط نماید. در هر حال مردم در سال 95 پس از اعتماد به مجوز بانک مرکزی و قول صیانت این بانک سرمایه های عمری تلاش را در اختیار این موسسه قراردارند و به هیچ عنوان نباید قربانی سیاستگزاران نالایق کشور و اختلافات سیاسی انان گردند.
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ساسان
۱۱:۴۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
به این نماینده محترم بفرمایید تکلیف را اصل ۱۷۱ قانون اساسی مشخص کرده ..... عزیزم قبل از آظهار نظر بهتره دانش علنی و قانونیت را بالا ببری .. مجبور نیستی در این خصوص حرف بزنی
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
ساسان
۱۱:۴۷ ۲۷ شهريور ۱۳۹۶
به این نماینده محترم بفرمایید تکلیف را اصل ۱۷۱ قانون اساسی مشخص کرده ..... عزیزم قبل از آظهار نظر بهتره دانش علنی و قانونیت را بالا ببری .. مجبور نیستی در این خصوص حرف بزنی حرف تزده هم مثلا مثل بعضی ها عزیزی!!!!
آخرین اخبار