145مددجوی خراسان شمالی صاحب خانه شدند

مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : در پنج ماهه سال 96، 145 واحد مسکونی شهری و روستایی در استان خراسان شمالی به مددجو ها واگذار شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : از مجموع این واحد ها بیش از 87 واحد به مددجویان روستایی و باقی مانده نیز در بخش شهری به خانوارهای تحت حمایت واگذار شده است.

 وی افزود : بیش از 558 خدمت عمرانی در حوزه ساخت و تعمیرات مسکن مددجویان، توسط کمیته امدادخراسان شمالی در سال 96  ارائه شد.

اهرابی گفت: هم اکنون134 واحد مسکونی شهری و روستایی نیز در دست ساخت قرار دارد، که انشالله تا آخر سال به بهره برداری می رسد.

وی فعالیت های عمرانی کمیته امداد خراسان شمالی را در حوزه ساخت مسکن روستایی وشهری، حمام، سرویس بهداشتی عنوان کرد و افزود: علاوه بر این کمیته امداد درطول سال تعمیرات جزیی وکلی منازل مددجویان را نیز در برنامه دارد.

مدیرکل کمیته امداد استان با یادآوری اینکه 413 مورد ازمنازل مددجویان در طول سال جاری، مورد تعمیرات کلی و جزیی قرار گرفته است ، گفت: در پنج ماهه نخست امسال دو میلیارد و500 میلیون تومان اعتبار دولتی ابلاغ شد که تا کنون حدود یک میلیارد و400 میلیون تومان آن جذب شده است.

اهرابی افزود : البته از محل صدقات نیز 50 میلیون تومان  امسال برای ساخت و بهسازی مسکن مددجویان هزینه شده است.

اهرابی با اشاره به نیازسنجی صورت گرفته از وضعیت مسکن مددجویان، گفت: هم اکنون بیش از دو هزار و757 خانوار تحت حمایت این نهاد فاقد مسکن مناسب هستند که 779 خانوار در ضریب شش، هزار و215 خانوار در ضریب هفت و 763 خانوار نیز در ضریب هشت محرومیت ساکن هستند.

مدیرکل کمیته امداد استان در ادامه به 18 هزار زن سرپرست خانوار تحت حمایت این نهاد اشاره کرد و افزود: بیش از یک هزار بیمار نیز تحت حمایت کمیته امداد است که به شدت نیازمند کمک خیران هستیم.

اتهای پیام/آ

واگذاری 145 واحد مسکونی روستایی و شهری به مددجویان در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.