افتتاح نخستین سینمای شهرستان زرند

نخستین سینمای زرند با حضور مدیرکل سینمای حرفه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت.

افتتاح نخستین سینمای شهرستان زرندبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، محمدرضا فرجی مدیرکل سینمای حرفه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت وتوجه ویژه به مقوله فرهنگ در جامعه، گفت : فرهنگ یکی از مهمترین نیازهای جامعه است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.


وی از اقدام ارزشمند شهرداری که در ابتدا با دست خالی و با کمترین هزینه با وحدت و همدلی موفق به بازسازی و راه اندازی سینما ازادی شدند قدردانی کرد وافزود: چنین اقدام فرهنگی ایده ال با این سرعت عمل در کشور کمتر شاهد هستیم و جا دارد از دست اندر کاران راه اندازی این مکان فرهنگی قدر دانی ویژه ای را داشته باشم.


مدیرکل سینمای حرفه‌ای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت : سینمای شهرستانهای ما با استانها رقابت میکند بطوریکه فرهنگ استفاده از سینما در شهرستانها بیشتر از مراکز استانها است و وظیفه ما این است که سینما هایی که تاسیس میشوند مورد حمایت جدی قرار دهیم .


فرجی افزود : در مجموع نگاهی به فروش سال گذشته فیلم درسینماهای کشور داشته باشیم .سینماهای شهرستانها بالای 55 درصد فروش و45 درصد به متعلق به پایتخت بودو این نشان از فرهنگ استفاده از سینما درصورت بروز بودن فیلم واکران فیلمها در شهرستانها است.


وی گفت: پیشنهاد من این است که برنامه ها را طوری تنظیم کنند که بتوانند حداقل دو قیلم را به نمایش بذارند یک سانس برای دانش اموزان و یک سانس برای خانواده هادر نظر گرفته شود.

همچنین احمد محمدی شهردار زرند ، گفت: این سینما با اعتبار بیش از 4میلیار 500 میلیون ریال اعتبارات شهرداری و 1میلیارد 250 میلیون ریال اعتبارات وزارت ارشاد برای تامین تجهیزات فنی دیجیتال نمایش فیلم و تجهیز صندلیهای ان احداث شده است وبا ظرفیت پذیرش ۳۰۰ نفر در هر سانس افتتاح شد.


وی افزود: این شهرستان بعد از سالها صاحب سینما شد، و نبود سینما در واقع به عنوان یک خلاء فرهنگی در این شهرستان بود و خوشبختانه با پیگیری‎هایی دکتر امیری نماینده سخت کوش مردم ، خنجری فرماندار ، امام جمعه محترم و اعضا شورای اسلامی و همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سینما ازادی شهرستان زرند راه اندازی شد .

محمدی سینما را یکی از اماکن مهم فرهنگی و موجب رشد و بالندگی فرهنگی در سطح جامعه دانست و گفت : این سینما فرصت خوبی برای حضور جوانان در ایام فراغت است.


وفایی نماینده اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان به تشریح نقش هنر در شکوفایی فرهنگ مطالبی بیان داشت و افزود: شاه کلید همه برنامه ها فرهنگ است و در این بین سینما نیز به خوبی می تواند خلاء های فرهنگی در جامعه را مرتفع کند.


انتهای پیام /س

 

نخستین سینمای شهرستان زرند افتتاح شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.