مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد خبر داد:

آمار بانوان طلبه یزدی به ۳ هزار و ۴۰۰ نفر رسید

۳ هزار و ۴۰۰ طلبه خواهر در مدارس علمیه خواهران استان یزد در حال تحصیل هستند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد؛ مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد از پذیرش حدود هزار طلبه در سال تحصیلی جدید خبر داد و گفت: آمار بانوان در حال تحصیل استان با وجود تعداد فارغ التحصیلان سال قبل و طلاب جدیدالورود به مدارس علمیه به ۳ هزار و ۴۰۰ نفر افزایش یافت.

حجت الاسلام محمد کارگر شورکی در جمع بانوان حوزوی و جمعی از مسئولان یزد با تبریک سال تحصیلی ۹۷-۹۶به بانوان طلبه، مدیران، اساتید، کادر و طلاب جدیدالورود، گفت: با توجه به آمار هزار و 600 نفری متقاضیان ثبت نام ورود به حوزه،تاکنون با تلاش های انجام شده برای 912 متقاضی کد طلبگی صادر شده است و هنوز 107 نفر در مقطع کارشناسی ارشد(سطح سه) و 16 نفر هم در مقطع دکترا(سطح چهار) منتظر دریافت کد طلبگی خود هستند.

مدیر حوزه علمیه خواهران استان یزد تعداد فارغ التحصیلان حوزوی را هزار و 322 نفر اعلام کرد و گفت: 30 نفر هم منتظر ثبت فارغ التحصیلی خود هستند.

وی ادامه داد: با کسر آمار فارغ التحصیلان و افزودن آمار جدیدالورودی ها در سال تحصیلی جدید سه هزار و 400 نفر در 22 مدرسه علمیه شامل 17 مدرسه در سطح دو، سه مدرسه در سطح سه و دو مدرسه هم در سطح چهار اشتغال به تحصیل دارند.

حجت الاسلام والمسلمین کارگر شورکی افزود: مدارک حوزوی همچون مدارک دانشگاهی، رسمی و در تمام آزمون های استخدامی قابل پذیرش است.

انتهای پیام/ص

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.