جانشین پلیس راهور ناجا:

امسال 116 نفر در حادثه های ترافیکی جاده های خراسان شمالی جان باختند

جانشین پلیس راهور ناجادر خراسان شمالی گفت: در پنج ماهه امسال 116 نفر در جاده های ترافیکی خراسان شمالی جان باختند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛سردار موسی امیری جانشین پلیس راهور ناجا امروزدر نشست خبری با اصحاب رسانه استان خراسان شمالی گفت : شهریور، ماه پر تردد و پر تصادف است و در این زمینه استان هایی که در معرض تردد بیشتر است حضور پیدا می کنیم و در بازدیدها وضعیت آمادگی ها برای خدمات رسانی به مسافران را ارزیابی می کنیم .

وی با بیان این که پروژه راهسازی بجنورد به جنگل گلستان باید شتاب داده شود،افزود: ضعف زیر ساخت ها در جاده های خراسان شمالی یکی از علت های وقوع سانحه های ترافیکی در استان است.

امیری با اشاره به این که هنوز شاهد وجود راه های 2 طرفه در جاده های خراسان شمالی هستیم،اظهار کرد: مسیر پر تردد چمن بید به جنگل گلستان باید به سرعت تعریض تا ایمنی آن ارتقا یابد.

وی تصریح کرد: به یقین راه 2 طرفه امکان وقوع سانحه های ترافیکی را در جاده ها افزایش می دهد.

وی با اشاره به حضور خود در این استان در 2 سال گذشته گفت: در آن زمان هم تاکید کردیم که محور چمن بید باید به سرعت تعریض شود و به یقین در صورت تکمیل این پروژه و بهره برداری از این محور به صورت چهار خطه، شمار تصادفات رانندگی در جاده های این استان را به نصف کاهش می دهد.

سردار امیری بیشترین حوادث جاده ای در محورهای خراسان شمالی را واژگونی ها به خود اختصاص داده است،افزود: بیش از 60 درصد از کشته ها سوانح ترافیکی در شهرهای خراسان شمالی، عابران پیاده ها هستند که در این زمینه مدیران این استان باید برنامه ریزی داشته باشند.

جانشین پلیس راهور ناجا با اشاره به این که دهه آخر شهریور ماه به نام دهه احترام به قوانین رانندگی نامگذاری شده است،اظهار کرد: خراسان شمالی در مسیر تردد زائران امام رضا(ع) قرار دارد و سالانه 20 میلیون مسافر و گردشگر از این استان عبور می کنند.

گفتنی است:خراسان شمالی 467 کیلومتر راه اصلی، 746 راه فرعی و چهارهزار و 652 کیلومتر راه روستایی دارد.

انتهای پیام/آ

60 درصد کشته های سوانح ترافیکی در استان عابران پیاده  هستند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.