رییس کل بانک مرکزی خبر داد:

تفاهم‌نامه جذب سرمایه خارجی به زودی امضا می‌شود/تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچک

سیف گفت: به زودی چندین تفاهم‌نامه بین المللی در زمینه جذب منابع مالی امضا خواهد شد.

تفاهم نامه جذب سرمایه خارجی به زودی امضا می‌شود/تخصیص ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات به بنگاه‌های کوچکبه گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، ولی الله سیف رییس کل بانک مرکزی در نشست آغاز اجرای دوبرنامه ملی ایجاد اشتغال که صبح امروز(یک شنبه) در محل سازمان برنامه و بودجه تشکیل شد، با اعلام خبر جذب سرمایه خارجی طی  هفته های آتی اظهار کرد: به زودی چندین تفاهم نامه بین المللی در زمینه جذب منابع مالی امضا خواهد شد که با سرازیری سرمایه به داخل کشور، تولید و اشتغال را افزایش خواهد داد.

وی ادامه داد: پیش نیاز جدی تحقق اهداف بزرگ، انسجام و هماهنگی است که سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد مقاومتی  را فراهم کرده است.

رییس کل بانک مرکزی با اشاره به طرح های حمایتی از تولید و اشتغال در راستای تحقق سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی، بیان کرد: هم اکنون برای ایجاد و توسعه اشتغال سه طرح کلی در دست اجرا است که اولین آن، حمایت مالی دولت از بنگاه های کوچک و متوسط بوده است.

وی تصریح کرد: براین اساس طی سال ۹۵ به ۲۴ هزار و ۲۰۰ بنگاه کوچک و متوسط نزدیک به ۱۷ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شد. همچنین زمینه اجرای این طرح در سال ۹۶ نیز فراهم شده که طی آن مقرر شده است تا ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شود.

سیف بیان کرد: برنامه دوم سیاست‌های حمایت از تولید و اشتغال ناظر بر ظرفیت موجود در تبصره (۱۸) قانون بودجه سال ۱۳۹۶ کل کشور است. طبق «آئین‌نامه اجرایی بندهای الف و ب تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۶» مقرر است، مبلغ ۲۰۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات بانکی به واحدهای معرفی شده توسط کارگروه‌های اشتغال استانی اختصاص یابد. در این خصوص بانک مرکزی با تهیه دستورالعمل اجرایی این آیین‌نامه و ابلاغ آن به بانک‌های عامل نسبت به تعیین سهم هر کدام از بانک‌های عامل از تسهیلات اعطایی موضوع این آیین‌نامه اقدام نموده است. به این ترتیب در قالب اجرای این طرح زمینه حمایت و تامین مالی طرح‌های همسو با رشته فعالیت‌های دارای اولویت در هر یک از مناطق و استان‌های کشور فراهم می‌گردد.

وی در پایان با اشاره به اهمیت بنگاه های تولیدی کوچک و متوسط در رشد اقتصادی،گفت: بنگاه های کوچک و متوسط با جمعیت نزدیک به ۲۰ نفر، ۸۲ درصد صنایع کشور را تشکیل می دهند، که حمایت از آنها می تواند موتور محرک رشد اقتصادی کشور باشد.

انتهای پیام/

بنگاه های کوچک و متوسط ۸۲ درصد صنایع کشور را تشکیل می‌دهند

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
فقط حرفش است . بالای 60 درصد کار پیشرفت داشته باشد بعدش هم 30 درصد آورده در بانک بگذارد که بانک تسهیلات بدهد . 10 درصد بقیه را میخواهید تسهیلات بدهید؟.
Netherlands
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
فقط حرفش است . بالای 60 درصد کار پیشرفت داشته باشد بعدش هم 30 درصد آورده در بانک بگذارد که بانک تسهیلات بدهد . 10 درصد بقیه را میخواهید تسهیلات بدهید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
کو تسهیلات
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
بابا اين سپرده گذاران كاسپين را چرا سر مي دوانيد ،
Iran (Islamic Republic of)
صالح
۱۳:۳۳ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
تسهیلات ؟؟؟!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۶ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
والا من الا 2سال ازدواج کردم هنوز هنوزه وام ندیدم


.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۴ ۲۶ شهريور ۱۳۹۶
وام با بهره چند درصد
مبلغ رباش رو هم بگو نه
آخرین اخبار