یوسفی خواه خبر داد:

خوابگاه های دانشگاه امیرکبیر بازسازی می شوند

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر از بازسازی و تعمیر خوابگاه های این دانشگاه خبر داد.

باسازی خوابگاه های دانشگاه امیرکبیر /ارتقا خوابگاه های سطح 4 و5به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ حسین یوسفی خواه مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به مشکلات دانشگاه صنعتی امیرکبیر در زمینه خدمات رفاهی دانشجویان، اظهار کرد: در مدیریت جدید دانشگاه عزم راسخی برای رفع این مشکلات ایجاد و در این راستا گام های مهمی برداشته شده است.

وی بازسازی کامل آشپزخانه و صنعتی سازی آن، زیبا سازی سلف سرویس های دانشگاه و نوسازی کانترهای توزیع غذارا از جمله اقدامات انجام شده در حوزه خدمات رفاهی دانشگاه دانست و ادامه داد: در راستای بهبود خدمات رفاهی دانشجویان، کافه رستوران دانشگاه راه اندازی شد که استقبال خوبی از آن انجام شد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بازسازی و توسعه خوابگاه های دانشجویی را از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه امور دانشجویی نام برد و عنوان کرد: از جمله این اقدامات می توان به افزایش 15 درصدی ظرفیت خوابگاه‌های مجردی و افزایش 35 درصدی در خوابگاه‌های متاهلی اشاره کرد.

یوسفی خواه به خرید 2 خوابگاه جدید در سال 1395 اشاره کرد و افزود: یکی از این خوابگاه ها با کمک خیران خریداری شد.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت بازسازی و تعمیرخوابگاه ها در سه سال اخیر، اظهار کرد: 18 خوابگاه از 22 خوابگاه دانشگاه طی سه سال گذشته یا به طور کامل بازسازی و تجهیزات آن نوسازی شده است و یا با تعمیرات کلی و جزئی بهبود یافته است.بازسازی و تجهیزات آن نوسازی شده است و یا با تعمیرات کل و جزئی بهبود یافته است.

وی  ضمن اشاره به فرسوده بودن تجهیزات خوابگاه ها افزود: بخش قابل توجهی از تجهیزات خوابگاه ها شامل تخت خواب ها ، یخچال ها ، گازها ، کمدها و .... نوسازی و برتعداد آنها افزوده شده است به نحوی که اتاق ها مجهز به یخچال و فرش شده اند.

جزئیات بازسازی خوابگاه ها

مدیر کل امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با اشاره به بازسازی کامل و نوسازی تجهیزات سه خوابگاه این دانشگاه در سال جاری ، گفت: خوابگاه شهید مرادی، شهید یاوری و شهید نجات الهی بازسازی کامل شده و تجهیزات آن جدید شده اند.

یوسفی خواه تصریح کرد: خوابگاه شهید مرادی ویژه نو دانشجویان کارشناسی دختر و خوابگاه شهید یاوری با 64 اتاق ،ویژه دانشجویان پسر مقطع دکتری خواهد بود.

وی در خصوص  وضعیت خوابگاه شهید نجات اللهی اضافه کرد: این خوابگاه دارای 10 طبقه روی همکف و سه طبقه زیر زمین است که به طور کامل این ساختمان بازسازی شده است به گونه ای که ضمن مکان یابی جدید برای آشپزخانه ها و سرویس های بهداشتی آن شرایط مناسبی برای دانشجویان در این خوابگاه فراهم شده است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه بیان کرد:  این خوابگاه ویژه دانشجویان پسر ورودی جدید مقطع کارشناسی خواهد بود و برای اولین بار تقریبا همه دانشجویان ورودی جدید در فضاهای بازسازی شده اسکان داده می شوند.

یوسفی خواه بازسازی و تعمیر نیمی از خوابگاه شهید برنجیان را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان و اظهار کرد: نو دانشجویان دختر مقطع کارشناسی ارشد در این خوابگاه و نودانشجویان پسر مقطع کارشناسی ارشد در خوابگاه شهید گلشن اسکان داده می شوند.

وی با اشاره به کف پوش نامناسب خوابگاه ها اظهار کرد: برای ارتقا سطح بهداشت خوابگاه ها کف تمام اتاق ها و سالن های بازسازی شده با سرامیک پوشانده شده است.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در ادامه  به تجهیز اتاق خوابگاه ها به کمد و میزهای MDF  اشاره کرد و افزود: علاوه بر آن بر اساس موقعیت تخت خواب ها نسبت به جایابی پریزهای برق اقدام شده است.

یوسفی خواه به وضعیت خوابگاه شهدا اشاره و خاطر نشان کرد: بخش قابل توجهی از این خوابگاه بازسازی و نمازخانه کوچک آن بزرگتر شده به طوری که دیگر نیاز به استفاده از حیاط جهت سفره های افطار ماه مبارک رمضان نخواهد بود.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ضمن تاکید بر مصرف بهینه انرژی افزود در تمام خوابگاه های بازسازی شده از پنجره های دو جداره استفاده شد تا ضمن بهینه کردن مصرف انرژی، شرایط بهتر اسکان دانشجویان فراهم شود.

اقدامات دانشگاه برای پذیرایی از دانشجویان در سال تحصیلی جدید

وی  تعداد دانشجویان مقطع کارشناسی این دانشگاه در سال تحصیلی جدید را حدود یک هزار و 500 نفر اعلام کرد و ادامه داد: در تلاش هستیم به همه متقاضیان خوابگاه، بر اساس اولویت های قانونی خوابگاه اختصاص یابد هرچند هر ساله در ابتدای سال تحصیلی تعداد متقاضیان خوابگاه بیش از ظرفیت های موجود هستند.

مدیر امور دانشجویی دانشگاه صنعتی امیرکبیر بهبود شرایط اسکان و توسعه خوابگاه های این دانشگاه را مرهون حمایت های صندوق رفاه دانشجویان ، سازمان دانشجویی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مدیریت دانشگاه و تلاش شبانه روزی پرسنل معاونت دانشجویی دانست.

وی از تبدیل شدن 180 متر از فضای اداری به فضای ورزشی در ساختمان مجموعه ورزشی خبر داد و اظهار کرد: کف سالن ورزشی چند منظوره در حال بازسازی است و اقدامات اولیه برای ارتقا و تجهیز سالن بدنسازی دختران صورت پذیرفته است.

ارتقا خوابگاه های سطح 4 و 5

یوسفی خواه با اشاره به برنامه صندوق رفاه دانشجویان وزارت علوم در خصوص ارتقاء رتبه خوابگاه های دانشجویی یادآور شد: با حمایت این صندوق در سال گذشته نسبت به ارتقاء خوابگاه های رتبه پنج اقدام کردیم و در سال جاری در تلاش هستیم تا خوابگاه های رتبه سه و چهار  را ارتقاء دهیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار