تصویب طرح جامع تفصیلی 3 شهر خوزستان

طرح تفصیلی 3 شهر خوزستان در شورای برنامه ریزی استان تصویب شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، امید حاجتی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان بیان داشت: در این نشست طرح جامع تفصیلی شهر‌ گلگیر از توابع ایذه، چغامیش از توابع شهرستان دزفول و شهر گوریه از توابع شهرستان شوشتر پس از بحث و بررسی اعضای شورای برنامه ریزی استان و ارائه پیشنهادهای کارشناسان به تصویب رسید.

وی تصریح کرد: براساس طرح تفصیلی، توسعه شهری و حدود این شهرها براساس مطالعات کارشناسی و نقشه ها تعیین شده است.

حاجتی اذعان داشت: استفاده از ظرفیت ماده 53 قانون دوم الحاقی از دیگر مسایل مطرح شده و مورد تصویب در نشست شورای برنامه ریزی استان بود که براساس قانون یاد شده این مجوز به دستگاه‌های اجرایی داده می شود تا برای کمک به توسعه ورزش‌ همگانی، منابع مازاد خود تا آخر سال مالی 1395 که 31شهریور ماه 1396 تعیین شده را در بخش توسعه ورزش همگانی قرار دهند.

افشین حیدری، مدیرکل ورزش و جوانان خوزستان اظهار داشت: با استفاده از ظرفیت ماده قانون 53، مدیران دستگاه های اجرایی استان می توانند از یک درصد اعتبارات خود برای توسعه ورزش همگانی استفاده کنند که از این سقف 40 درصد در اختیار همان دستگاه، 30 درصد در بخش نوسازی مدارس و 30 درصد در اختیار اداره کل ورزش و جوانان استان خوزستان قرار می گیرد.

وی بیان کرد: چنانچه از ظرفیت ماده قانون 53 که تا پایان شهریور ماه امسال فرصت استفاده از آن وجود دارد مورد بهره برداری قرار گیرد گام خوبی برای توسعه ورزش همگانی در استان برداشته خواهد شد.

در نشست شورای برنامه ریزی خوزستان که عباس پاپی زاده، نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی حضور داشت بر لزوم بازنگری در آمایش سرزمین مورد تاکید قرار گرفت.

وی با انتقاد از موضوع انتقال آب از سرشاخه های کارون به فلات مرکزی ایران اظهار کرد: انتقال آب از کارون به فلات مرکزی ایران نشانه دهنده اجرا نشدن طرح آمایش سرزمین است.

عباس پاپی زاده افزود: صنایع آب بر فلات مرکزی ایران احداث شده، بدون اینکه به مساله تامین آب توجه شده باشد و این برای کشور خسارت بار است.

نماینده دزفول به روند رشد جمعیت در شمال خوزستان به خصوص دزفول در سال های اخیر اشاره کرد و گفت: این افزایش جمعیت ناشی از تشدید مهاجرت به این منطقه بوده است ضمن آنکه رشد طبیعی جمعیت نیز موثر بوده است.

انتهای پیام/گ

طرح جامع تفصیلی شهرهای خوزستان تصویب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.